Nä det är ju bara på AMD prollar det går.. Nä men det är inga risker förutom att det kanske inte är stabilt..
Det enda jag kan tänka mig skulle vara att hårddisken fick fnatt och klödda pga den höga bussen.. men jag tror inte det ska vara några problem!
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja prestanda ökningen är det inget fel på!
Men det är ändå lite jobbigt att behöva tajma prollens hastighet efter enbart fsb hastigheten..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 24, 2001
🙂
Hmm, så det är hårddisken som löper störst risk... Trodde man brännde minnen/prollen...
men visste e de så att om datorn hänger sej av för hög fsb så kommer man tillbaka till bios när man bootar om?
Finns det nåt värme skydd i prollen/mb om tempen skulle skjuta i höjden? så man inte bränner nåt dyrt...
March 4, 2001
On 2001-07-05 21:37, ksw Skrev:
1. för att fixa hdd problemen med hög fsb e det bara att formatera i partitioner med FAT16.2. för att köra 155fsb+ borde man köpa PQI minnen som e garanterade att köra i (hmm var det 166+) ..fsb
3. vad väger lening?
1. FAT16 begränsar partitionernas storlek till 2,1gb max, och det är itne bra, dessutom förlorar man utrymme pga clusterstorleken. FAT16 är inte lika känsligt för dom felskrivningar som kan uppstå vid hög fsb, men det blir forfarande "fel" data skrivna till disken. Så FAT16 är ingen lösning.
2. Nej köp mosel istället, dom är billigare och presterar ungefär lika bra
3. Ingen aning
1 Guest(s)