June 4, 2001
Izomatic wrote: När man låser upp 1700+ är det mellan 5-12.5 man kan ställa in... Det är inte moderkortet, utan processorn.
Har läst att det är något med l5 lr nått... det är ju "samma" prolle som en 2200+ i grunden bara lägre multipel... och de går ju att ändra över 12.5 på dem...
June 4, 2001
CyriQ wrote: niglot, d e en tbred b kärna va? går inte annars....
o du skall med tbred o nforce2kort kunna ställa upp imycket högre multipel om man vill. Stäng av watch dog lr vad d heter osso...
Nej... man kan inte få upp den över 12.5 då reset:ar den till orginal och botar... Och ja det är en t-bred...
Nä precis som nILGot säger går det inte att utnyttja högra multiplier på en 1700+ T-Bred än 12.5 oavsett moderkort. Det går dock att hårdlåsa den vid högre multipliers genom att öppna vissa bryggor på prollen. Vet inte om det var L5 som du sa nILGot eller om det var L3... var så länge sedan jag kollade på det.
I vilket fall verkar det som att îo$tr34m hårdlåst sin processor vid 17x multiplier om han inte har något riktigt trix för sig.
https://www.nordichardware.se/.....;start=125
Tekniknörd som gillar att träna.
August 17, 2001
îo$tr34m wrote: min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu
Jag tror att ditt moderkort (KD7) låser upp alla processorer. Dock så har jag läst nånstans att det ska finnas nåt som gör att man kan välja mellan alla multiplar på iaf 8RDA+, men jag vet inte om det gällde alla nforce2 kort...
îo$tr34m wrote: min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu
Det var som f** då var det ändå möjligt att köra med 12.5x+... tror som sagt var inte det går att göra i nForce2-moderkort utan modifikation i alla fall. Inte vad jag har sett men jag är inte säker som synes..
March 17, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu
Det var som f** då var det ändå möjligt att köra med 12.5x+... tror som sagt var inte det går att göra i nForce2-moderkort utan modifikation i alla fall. Inte vad jag har sett men jag är inte säker som synes..
men jag har ett kt400 kort ett ABIT KD7
îo$tr34m wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu
Jo jag såg det i din signatur och det var jag som uttryckte mig lite flummigt i mitt förra svar.
Vad jag menar är att det verkar funka på vissa KT400-moderkort, kanske även andra chipset? men inte på nForce2-chipset överhuvudtaget. Jag har i alla fall inte sett någon som lyckats med detta på deras nForce2-moderkort utan fysisk modifikation av CPUn.
March 17, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=îo$tr34m][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu
Jo jag såg det i din signatur och det var jag som uttryckte mig lite flummigt i mitt förra svar.
Vad jag menar är att det verkar funka på vissa KT400-moderkort, kanske även andra chipset? men inte på nForce2-chipset överhuvudtaget. Jag har i alla fall inte sett någon som lyckats med detta på deras nForce2-moderkort utan fysisk modifikation av CPUn.
ok skulle säja det att jag körde med 19x ett tag med det va inte stabbilt
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu
Med mitt Abit NF7-S rev1.2 har jag provat x13.5 x14 x15 och det funkar klockrent med min XP1700+
February 11, 2002
Borde inte vara någon skillnad hur moderkorten låser upp. vad jag vet binds samma pinnar på 8rda+ ihop som på abits. Oavsett nforce2 eller kt400. 13x+ funkar inte men jag är rätt säker på att jag har kört i den multipeln... vilket är lustigt... funderar fortfarande över min bios-teori men är osäker. Har bytt bios några ggr sen dess.... nån får gärna komma och kasta ljus över det hela.
1 Guest(s)