Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu 😉
Det var som f** då var det ändå möjligt att köra med 12.5x+... tror som sagt var inte det går att göra i nForce2-moderkort utan modifikation i alla fall. Inte vad jag har sett men jag är inte säker som synes..
Med mitt Abit NF7-S rev1.2 har jag provat x13.5 x14 x15 och det funkar klockrent med min XP1700+
Haha okej då går jag och drar något gammalt över mig då.. 😀
Nä men alltså varför har jag inte sett något om detta tidigare och varför fick inte jag fram det i mina tester... hmmm ska undersöka detta lite närmare..
Tekniknörd som gillar att träna.
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu 😉
Det var som f** då var det ändå möjligt att köra med 12.5x+... tror som sagt var inte det går att göra i nForce2-moderkort utan modifikation i alla fall. Inte vad jag har sett men jag är inte säker som synes..
Med mitt Abit NF7-S rev1.2 har jag provat x13.5 x14 x15 och det funkar klockrent med min XP1700+
Nä men alltså varför har jag inte sett något om detta tidigare och varför fick inte jag fram det i mina tester... hmmm ska undersöka detta lite närmare..
February 4, 2002
CyriQ wrote: arne: vilket moderkort o om epox 8rda+ vilken bios?
Störigt att d inte går högre, ok jag har ingen använding för d men d e en annan sak. Promme here i come :bgrin:
Just nu kör jag på min Abitdator eftersom jag inte har nått grafikkort i Epoxdatorn Ett Radeon9800 är på väg in i den
February 11, 2002
Arne Anka wrote: [quote=CyriQ]arne: vilket moderkort o om epox 8rda+ vilken bios?
Störigt att d inte går högre, ok jag har ingen använding för d men d e en annan sak. Promme here i come :bgrin:
Just nu kör jag på min Abitdator eftersom jag inte har nått grafikkort i Epoxdatorn Ett Radeon9800 är på väg in i den
Låter mycket fint. Min 1700+ är en stor besvikelse. Har mycket svårt att få den över 2.2ghz. Verkar vara värmen. Men den största besvikelsen är att jag får 16998. Går inte över, fsb:n är inte över 208 då heller. Kylningen stoppar grafikkortet också. Kör coren i 388 istället för 400 som fungerade så fint innan. Förhoppningsvis får jag ett jobb nu efter studenten (orkar inte läsa vidare direkt) o då kanske jag påbörjar mitt projekt (som givetvis har med överklockning o kylning att göra). Får se hur det går... prioriterar några andra saker innan det sker.
edit: Sorry för att det blev offtopic
Arne Anka wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu 😉
ftp://tobiaz.myftp.org/uploads/ArneAnka/15x133.bmp
Trevligt att se måste jag säga. 🙂
Men EPoX-kortet funkar det inte på va? För t.ex. JCViggen har t.ex inte lyckats med det på sitt 8RDA+ vad jag förstått.
February 4, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=Arne Anka][quote=Anton aka [NH]Woxxman][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu 😉
ftp://tobiaz.myftp.org/uploads/ArneAnka/15x133.bmp
Trevligt att se måste jag säga. 🙂
Men EPoX-kortet funkar det inte på va? För t.ex. JCViggen har t.ex inte lyckats med det på sitt 8RDA+ vad jag förstått.
Nee jag tror inte det funkar på Epoxkortet (jag har inte provat) Testade även x16 x17 x18 på Abitkortet och det funkade
BarateaU wrote: Fan där har vi problemet 😀 har testat som fan att få den köra i över 12,5x utan lycka, nån som har lösning?
Som sagt var har jag inte sett någon som har löst problemet med 8RDA+ men det är ju inte omöjligt att det dyker upp något.. om det gör så skrivs det här. 😉
February 24, 2002
Alla ni kör med nya moderkort, men jag kör med mitt gammla i mulipler 16x just nu. Lite överaskande för mig med måste jag säga.
Ska nu bara skaffa mig lite bättre fläkt och då ska det nog gå bättre.
Kan inte öka min FSB över 160 som det ser ut just nu, men lite pillande ska jag nog kunna öka den med. 😕
November 22, 2001
jo inte skulle man gnälla om man kunde klocka i dom hastigheterna själv..
men liksom:
1700+ (1466MHz) orginal
1700+ (3442MHz) klockad
är ju bara uppklockad 2 GHz 😉
fattar fan inte hur det är möjligt....iof fattar jag inte hur man kan ligga kringa 3 GHz strecket också då 😉
asså min 2000+ palomino (djävulens påhitt) suger ju nå brutalt...klockade den 40 MHz igår 😀 "oooooooh" :bgrin:
November 22, 2001
îo$tr34m wrote: [quote=Pemani][quote=îo$tr34m]min prolle var inte låst och jag kör med 18x just nu 😉
är det möjligt att köra en 1700+ i 3442?? 😉 asså shit....haru fet fläktarna i eller?
nej jag menar då 133*18 😛
men hur kör du nu då? 😉 ligger inte CPUn på 3442? vilken variant har du?
April 18, 2003
nILGot wrote: någon om vet hur man kommer över 12.5 multipel...? med 1700+ är det ju det högsta som man kommer...
Jag har samma problem som dig ! kan inte klocka skiten mer än till 12.5... 🙁 men det är skitsamma jag ska köpa nya minnen snart så jag kan köra hög fsb 200+
Men jag vore mkt tacksam för svar.....
June 4, 2001
200+ ska nog inte vara några problem.. fick upp mitt till 230 stabilt innan det gick sönder
Föresten faan vad sur jag blev när jag skulle ha nummret till datorbutiken och reklamera mobot... "stängd kundtjänst pga storhelg"... faan vad dåligt... gick ff inte ens att maila dem.. skulle ge dem ett så stort jävla finger upp i röven bara.... 👿 👿 👿
2 Guest(s)