December 23, 2000
On 2001-11-01 23:59, Daniel R wrote:
Bara för att man har en fläkt som blåser t ex 120cfm betyder det inte 120 cfm in/ut i chassit, mycket av luften kan hindras och en fläkt som blåser t ex 120cfm blåser oftast mycket lägre inmonterad i ett chassi.
Låter ganska självklart!
December 22, 2000
ja du.... jag kan säga att jag kör 1st 120mm 83cfm sunon i min burk förutom ystech:en på processorn o dom 2st 50mm på grafikort respektive nordbrygga... räcker för att hålla min burk på 22 grader .. ambient temp 21
i vanliga fall kör jag 1st 120mm till på radiatorn... kommer donas till mer när den blir klar.
March 4, 2001
On 2001-11-02 09:24, Axzell wrote:
On 2001-11-01 23:59, Daniel R wrote:
Bara för att man har en fläkt som blåser t ex 120cfm betyder det inte 120 cfm in/ut i chassit, mycket av luften kan hindras och en fläkt som blåser t ex 120cfm blåser oftast mycket lägre inmonterad i ett chassi.Låter ganska självklart!
Bra för man blir ganska irriterad på folk som säger att dom har 600cfm i chassit bara för att dom har 5st 120cfm fläktar
On 2001-11-02 10:51, Daniel R wrote:
On 2001-11-02 09:24, Axzell wrote:
On 2001-11-01 23:59, Daniel R wrote:
Bara för att man har en fläkt som blåser t ex 120cfm betyder det inte 120 cfm in/ut i chassit, mycket av luften kan hindras och en fläkt som blåser t ex 120cfm blåser oftast mycket lägre inmonterad i ett chassi.Låter ganska självklart!
Bra för man blir ganska irriterad på folk som säger att dom har 600cfm i chassit bara för att dom har 5st 120cfm fläktar
Jo men man säger ju ändå att man har så mycket cfm. Känns inte så lönt att sitta och räkna ut spill m.m när det handlar om cfm..
Men det kanske bara är lata jag..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
On 2001-11-02 11:36, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
On 2001-11-02 10:51, Daniel R wrote:
On 2001-11-02 09:24, Axzell wrote:
On 2001-11-01 23:59, Daniel R wrote:
Bara för att man har en fläkt som blåser t ex 120cfm betyder det inte 120 cfm in/ut i chassit, mycket av luften kan hindras och en fläkt som blåser t ex 120cfm blåser oftast mycket lägre inmonterad i ett chassi.Låter ganska självklart!
Bra för man blir ganska irriterad på folk som säger att dom har 600cfm i chassit bara för att dom har 5st 120cfm fläktar
Jo men man säger ju ändå att man har så mycket cfm. Känns inte så lönt att sitta och räkna ut spill m.m när det handlar om cfm..
Men det kanske bara är lata jag..
"Often times I see people claiming that they have 200 to 400 CFM of air circulating through their case. When asked how they achieve such flow, the reply is normally something like, "I’ve got two 100 CFM intake fans, two 80 CFM exhaust fans, and a power supply exhaust fan. Add those up and I get about 400 CFM." This is very, very far from the truth.
To see why, we need to revisit our fan performance curve and apply it to case airflow. Pretend for a moment you have a case with a single exhaust fan. The fan may be rated for 50 CFM. In order to deliver 50 CFM, no flow resistance can exist. We know that some resistance does exist, however. For air to enter the case, it must flow through the holes and cracks in the case. To exit the case, it must typically flow past a fan grill. As a result, the true flow will be lower. Depending on how constricted the air inlets are, the flow may be much lower. Pressure within the case will be lower than ambient pressure.
After concluding that a single exhaust fan is insufficient, you may cut a larger, lower-restriction entrance through the case bezel. This will improve flow, but still keep it under 50 CFM. Some resistance through the fan grill still exists. Pressure within the case will still be lower than ambient pressure.
You may mount a 50 CFM intake fan near the opening in the case bezel. Now the situation gets interesting. Depending on the intake fan’s immediate surroundings, pressure within the case may become slightly higher or remain slightly lower than atmospheric pressure. If the intake’s restrictions are lower than the exhaust, the overall case pressure will be slightly positive.
Even so, each fan still has some flow resistance, so neither will pump more than 50 CFM. Two 50 CFM fans in a single case will provide somewhat less than 50 CFM of flow when one works as an intake fan and one works as an exhaust fan. "
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=132&PageID=6
1 Guest(s)