January 26, 2003
EiN_BäVeR wrote:
graderna är ungefär :
orginal:
idle = 44
full load= 50
överklockad
idle = 48
full load = 55tycker det är skapligt nice för en luft kyld =D
Är inte det lite mycket, min ligger 30 grader idle och jag har inte sett den högre än 33 grader....!! jag har luftkyld med en spirefläkt för runt hundringen 😀
October 7, 2001
min 2.4 går igenom 3dmark å allt i 3420 hel fint 🙂
har inte testat i mer... 😛
...
mjo vet att min grader inte e dem bästa, men ja har stort sätt samma grader i klockat som oklockat... får damp =/
liksom e lite trist...
har massor med fläktar å allt =/
4 stälbara upp till 3.2k varv
en plattfläkt å sen har ja thermaltake spark fläkt på cpun...
liksom det känns juh som ja ska hålla 5-10 grader över rums temp i orginal men ikke...
testade att körde fläkten på prollen i full varv jämnt dvs 6.5k
lät som en delta men det gav 2 grader...
tycker inte det är värt det...
March 2, 2003
Tjena all.
Jag har en AMD ThunderBird ("Tror" Kommer inte ihåg, och har inga papper, lol) 700Mgz. Och som sackt, den börjar ju bli lite liten och sliten. Det var mycke intressant ni hadde skrivigt och det här med att få tag på en C1 Stepping P4. Är det Serigenummerett man ska titta på? Och issåna fall, vad ska det stå?
//M.V.H
October 7, 2001
hmmm men nisse man vet juh inte alltid att man får tag i en c-1 steping...
fast finns juh butiker som http://www.overclockers.se
som sorterar efter stepping...
men om du beställer på ett biligt ställe som db så är det slumpen som avgör det =)
som för mig 😉
March 2, 2003
Mnjaah... det är inge kul att gå på slump. Spesigelt om det blir pannkaka avett. 8)
Men jag har hört av en kompis (och vill ha en starkare bekräftelse) att, prollar med udda Nummer är mer klocknings vänligare. Tex. 2.53Ghz. Kan det vara bättre att ta? (Hittade den på DatorButiken, 533Mhz buss)
Vad stå föresten FSB för?
March 2, 2003
ok.
Men nackdelen med overclockers.se va deras priser. 2.550 Kr för en 2.4. Man får typ be till gud om att det värkligen är en C1, he he. 8)
Men visst, en normal 3.0 gå ju på 6.000kr idag, så det kan ju vara värt det.
Vet du om det kan slitas något i CPUn när man klockar för fullt? (förutom värmen då)
March 2, 2003
October 7, 2001
ja köpte min på http://www.oneshop.nu
allt fungerar kalas 😀
klockar fint å så stabilt...
lite sk0ma grader bara men det ska ja fixa nån gång 🙂
March 2, 2003
March 2, 2003
March 2, 2003
March 2, 2003
2 Guest(s)