March 27, 2003
jag kyler min cpu o gpu med mitt innovatek system som ni ser. den kommer upp i c:a 48 grader i prime95, om ja köper en 1046 pump, innova single radi & en papst 55cfm fläkt som jag bara kör till gpu:n, kommer cpu tempen sjunka mycke då lr??? va får ni för temps som bara kyler cpu:n med en liknande hastighet som ja har??? e de nån som har 2 separata vattenkylnings system förrästen lr e ja pucko bara kanske 😀 ??!!
February 10, 2001
Tjenna tjenna,,..
på min tid då jag körde vatten körde jag en p4 2.4 @ 3.3 med:
Maze3-dangerden 1/2 kyl och 1048 pump, låg på 35 grader eller nått.
fast då hade jag papst 80x80 12db fläktar på radiatorn, dvs jag körde vatten för att jag ville åt tystheten.
samt
gf4 4200 med dangerden gpu block + innovaraid dual + 1048
och då 2st 80x80 papst 12db på de också såklart 🙂
(LianLi server chassi) ...
Fast dessa 2 system körde jag bara i några veckor, sedan kopplade jag ihop allt tilll en slinga igen, blev väl lite varmare... men men!
November 25, 2002
Jag Funderade på om man har en stor kylaré från en bil först och den har man ingen fläkt på för att sedan ta en liten kylare typ de som finns i de färdiga vattenkylningspaketen. I mitt fall som är att under elemetet i mitt datarum är det ett luftintag där en kylare lätt kan byggas in. Lufttemp på vintern är ca 5-10 grader. kanske lägre om man borrar upp når hål. Detta inta ligger mellan innervägg och borde kunna få ner tempen en hel del. Kanske bra om man har pelt.
2 Guest(s)