November 5, 2005
Alla verkar juh få typ 30k i 01:an
Jag fick dock bara 21k ::(
Sitter på en intel p4 3ghz 2mb cache, 1024mb ram, x850pro pci-e
Grafikkoret har jag flashat om till ett x850xt pe och också klockat det till 580/624.. Har en artic fläkt på kortet
Kör också omega drivers till kortet
Är detta en låg score? Isf vad kan vara fel
March 5, 2005
pphille wrote: Alla verkar juh få typ 30k i 01:an
Jag fick dock bara 21k ::(
Sitter på en intel p4 3ghz 2mb cache, 1024mb ram, x850pro pci-e
Grafikkoret har jag flashat om till ett x850xt pe och också klockat det till 580/624.. Har en artic fläkt på kortetKör också omega drivers till kortet
Är detta en låg score? Isf vad kan vara fel
Varför köra en så gammal bench som är i min tycke helt värdelös idag ? Dessutom ska man spela med kortet inte stirra sig blind på en massa siffror som inte säger jack sh*t om prestanda i dagens spel.
September 10, 2004
Redzo har du hamnat i rätt forum nu ?
klart man vill testa vad sin hårdvara går för.
spela roll ifall det är gammla saker eller ett gamalt program. vem bryr sig ?
varför finns det annars folk som benchar med geforce3 och sånt ännu?
vill inte låta otrevlig, men tror du rent ut sagt ska byta forum till tex fragbite eller nått ifall du är spelintresserad och inte vill se resultat från personer med "äldre" hårdvara..
____
precis som Tindy säger höjj FSBn så du får högre clock till cpun så händer det nog rätt mycket
March 5, 2005
Skulle inte säga att han har "äldre" hårdvara ! "Gammalt" i datorvärlden är typ när du har knallat ut ur affären efter din köp så isf har vi alla äldre hårdvara. Och 3D Mark 2001 är helt värdelös idag och dessutom mäter inte GFX riktigt utan som du skriver är CPU bunden. Ska man mäta för att se prestanda idag och imorgon eller mäta med gamla benchmark program för att se höga poängtal på sin skärm ? Då kan man ladda ner ett par bech från typ 93 så kommer det 120 000 (nåt) på skärmen. Vad är meningen med det ? Om man inte spelar spel från 93 ingen IMHO.
November 5, 2005
heheh alltså det var mest för en skojj grejj som jag körde 01:an
I 05:an fick jag 5845pts. (körde bara grafiktestet då men det är vel det man kör)
Jag skulle villja få lite mera pts men jag kan nada om klockning o tweaking osv 🙂 Enda jag kan lite om är vel grafikkortet och det gick juh vägen...
Jag har en fatality guruklocka inkopplad också men när jag ändrar från typ 3060mhz till 3160mhz blir det ingen skillnad... inget jag märker iaf
Tindy: det där FSBn vad är det hur ändrar man?
tacksam för svar 🙂
March 6, 2005
pphille* bry dig inte om 01an eftersom du fick så bra i 3dmark05. Och håller med Redzo* i det han sa, att man inte behöver becha/testa hårdvaran för sånt som man inte håller på med. Det är ju meningen att man ska testa hur hårdvaran presterar i nya spel och grafikutmaningar som man håller på med t.ex genom att spela nya spel.
November 5, 2005
jonor084 wrote: pphille* bry dig inte om 01an eftersom du fick så bra i 3dmark05. Och håller med Redzo* i det han sa, att man inte behöver becha/testa hårdvaran för sånt som man inte håller på med. Det är ju meningen att man ska testa hur hårdvaran presterar i nya spel och grafikutmaningar som man håller på med t.ex genom att spela nya spel.
Okej
Hur ska jag lyckas komma över 6k pts då? eller få bättre prestanda i bf2 utan att sänka grafiken ännu mer?
December 31, 2001
pphille wrote: [quote=Death On Wings]Lägre timings på minnen och hög fsb är vad som ger prestanda i 2001. Så hög hastighet på minnena som möjligt är det som gäller Gärna 1T oxå det ger en hel del från 2T.
Hur ändrar man timings och fbs ?
Står i din manual till moderkortet hur du ändrar timing,fsb och command rate.
1 Guest(s)