January 21, 2003
Tja... tänkte klocka över mina nya prylar lite men tänkte bara kolla om man kunde få lite tipps på timings å clock spdz.
Ja undrar "TYP" vad ja kan köra dessa grejerna i (hyffsat stabilt)
PoweCollor ATI Radeon 9800 PRO <--- minne/core (gärna volten oxå) AMD 2400+ @ ABIT AN7 <--- fsb/multipel (gärna volter oxå) DUAL TwinMos PC3200 Winbound <--- timings och volt Kan oxå tillägas att jag kör med ett 450v agg och en Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition kylare... THX på förhand!
November 28, 2003
pNz wrote: Tja... tänkte klocka över mina nya prylar lite men tänkte bara kolla om man kunde få lite tipps på timings å clock spdz.
Ja undrar "TYP" vad ja kan köra dessa grejerna i (hyffsat stabilt)
PoweCollor ATI Radeon 9800 PRO <--- minne/core (gärna volten oxå) AMD 2400+ @ ABIT AN7 <--- fsb/multipel (gärna volter oxå) DUAL TwinMos PC3200 Winbound <--- timings och volt Kan oxå tillägas att jag kör med ett 450v agg och en Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition kylare... THX på förhand!
graffe kortet flashar du till xt så får man upp den lite mer (för mer spänning)
fsb höjer du tills datorn inte bootar sen restart du cmos och kör på det innan den krasha (man kan inte säga presis vilken fsb volt och multiplier du ska ha beror på steping
timming får du tästa men du kan nog ah 2-2-2-11 om du har riktigt tur volt får du tästa
April 5, 2003
Prova 10x200 till att börja med, AN7orna brukar inte gå så jätte högt på FSBn direkt utan behöver lite inbränning, men efter att du bränt ett tag där så öka ett snäpp på NB voltage sen går du till 210FSB när de är stabilt där så ökar du multin till 10.5 de borde ge ungefär 2200mhz vilket är en ganska bra clockning, du kanse måste öka spänningen till 1.75-1.8 och med lite otur nb voltage till 1.7. Om minnena är nya är de säkert CH-5or och just AN7 verkar vara tweakat för CH-5or, dessa bör göra 11-2-2-2 vid 3-3.1v utan problem i 210 FSB. Lycka till.
January 22, 2003
Darko wrote: Prova 10x200 till att börja med, AN7orna brukar inte gå så jätte högt på FSBn direkt utan behöver lite inbränning, men efter att du bränt ett tag där så öka ett snäpp på NB voltage sen går du till 210FSB när de är stabilt där så ökar du multin till 10.5 de borde ge ungefär 2200mhz vilket är en ganska bra clockning, du kanse måste öka spänningen till 1.75-1.8 och med lite otur nb voltage till 1.7. Om minnena är nya är de säkert CH-5or och just AN7 verkar vara tweakat för CH-5or, dessa bör göra 11-2-2-2 vid 3-3.1v utan problem i 210 FSB. Lycka till.
Tack för att du sa att AN7 var bra!
min gick upp i 115 fsb bara jag tittade på det 😀
Med ett snäpp upp på vcore och minnes strömmen så var det 115 och uppåt!
Dock så kan jag bara spela Warcraft 3 i 207 fsb :/ den syncar ut då!
Har det med att jag har för lite vcore? (original vcore på prollen)
för jag vill inte ha nå mkt mer eftersom den redan går i 46 grader på idle :arg: Kanske ska fixa en ny prolle kylare
1 Guest(s)