March 14, 2001
Vad tror ni om att skaffa en XP-M 2400+ processor?
Har sett lite och de varkar vara väldigt bra på att klocka och inte speciellt hög värmeutveckling heller, på org. spänning 35w.
Och den har ju 521kb L2 cache.
Det enda som skiljer är väl egentligen att den kört i 133 fsb från början.
Så vad tror ni?
Någon som har lite tester eller dyl. på klockade sådana..?
January 18, 2003
Hmm, blir förvirrad då jag söker runt på nätet rörande denna cpu:
Verkar som om den finns med både 256k och 512k cache och att den då antingen är som standard klockad i 2.0G alt 1.8G. Dvs att det finns både en vanlig typ T-bred och en Bartonvariant. Kan någon bekräfta detta?
Sen om man får tro denna sida så är det ju helt klart en Mobile 2600+ Barton som gäller pga den är klockad i 2.13G som standard? http://www.a1nettrading.com.me.....CESSADORES
March 14, 2001
Arne Anka wrote: Självklart kunde jag inte låta bli att beställa en Hoppas bara den klockar bra allt över 2700mhz är ok 😀 😀 😀
Jaså du har beställt en alltså..
Bara vänta på resultat då?
Du har inte något ungefärligt datum när du får den?
så man inte behöver vänta all evighet.. 😛
March 14, 2001
matsansan wrote:
Sen om man får tro denna sida så är det ju helt klart en Mobile 2600+ Barton som gäller pga den är klockad i 2.13G som standard? http://www.a1nettrading.com.me.....CESSADORES
Bara för att den har högre mhz orginal behöver det inte betyda att den klockar bättre..
February 4, 2002
Snorch wrote: [quote=Arne Anka]Självklart kunde jag inte låta bli att beställa en Hoppas bara den klockar bra allt över 2700mhz är ok 😀 😀 😀
Kanske i morron
March 14, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Snorch][quote=Arne Anka]Självklart kunde jag inte låta bli att beställa en Hoppas bara den klockar bra allt över 2700mhz är ok 😀 😀 😀
Kanske i morron
Ojoj.. Det första du gör då är att klocka allt som går sen postar du resutlat här?
February 4, 2002
Snorch wrote: [quote=Arne Anka][quote=Snorch][quote=Arne Anka]Självklart kunde jag inte låta bli att beställa en Hoppas bara den klockar bra allt över 2700mhz är ok 😀 😀 😀
Kanske i morron
Ojoj.. Det första du gör då är att klocka allt som går sen postar du resutlat här?
Självklart 😀
January 18, 2003
Snorch wrote: Bara för att den har högre mhz orginal behöver det inte betyda att den klockar bättre..
Nä, men sannolikheten är ju definitivt mycket stor för det om du har över 300MHz extra vid samma spänning ändå. Men jag inbillar mig att de supit till det i länken som jag hittade iaf.
March 14, 2001
matsansan wrote: [quote=Snorch]Bara för att den har högre mhz orginal behöver det inte betyda att den klockar bättre..
Nä, men sannolikheten är ju definitivt mycket stor för det om du har över 300MHz extra vid samma spänning ändå. Men jag inbillar mig att de supit till det i länken som jag hittade iaf.
Fel.. Det finns två versioner av 2400+ en med vcore på 1.35V & en med 1.45...
2600+ har 1.45V
Den med 1.35 brukar kocka mest..
April 18, 2003
Snorch wrote: [quote=matsansan][quote=Snorch]Bara för att den har högre mhz orginal behöver det inte betyda att den klockar bättre..
2600+ har 1.45V
Men då borde ju den 2500+ på 1.25V clocka jääävligt bra?
March 14, 2001
mIIIke wrote: [quote=Snorch][quote=matsansan][quote=Snorch]Bara för att den har högre mhz orginal behöver det inte betyda att den klockar bättre..
2600+ har 1.45V
Men då borde ju den 2500+ på 1.25V clocka jääävligt bra?
Tror det är felskrivet jag.. men inte säker..
January 18, 2003
Snorch wrote: Fel.. Det finns två versioner av 2400+ en med vcore på 1.35V & en med 1.45...
2600+ har 1.45VDen med 1.35 brukar kocka mest..
Hmm, var exakt i mitt sannolikhetstes gör jag fel? Jag har i den utgått från att bägge processorerna har samma spänning liksom....
Sen att det finns en variant med lägre spänning är ju en annan femma. Jag betvivlar ju inte heller att den med lägre normalspänning klockar bättre statistiskt sett.
Har du nån länk till den hos någon svensk återförsäljare? Har bara sett den vanliga 45W-varianten (1.45v) hos dem man får fram på buggy
March 14, 2001
matsansan wrote: [quote=Snorch]Fel.. Det finns två versioner av 2400+ en med vcore på 1.35V & en med 1.45...
2600+ har 1.45VDen med 1.35 brukar kocka mest..
Hmm, var exakt i mitt sannolikhetstes gör jag fel? Jag har i den utgått från att bägge processorerna har samma spänning liksom....
Sen att det finns en variant med lägre spänning är ju en annan femma. Jag betvivlar ju inte heller att den med lägre normalspänning klockar bättre statistiskt sett.
Har du nån länk till den hos någon svensk återförsäljare? Har bara sett den vanliga 45W-varianten (1.45v) hos dem man får fram på buggy
Det är inte 1.45v som man ska skaffa om man ska klocka.. så jag jämförde 2400+ 1.35v med 2600+ 1.45 som du syftade på..
Hur 2600+ klockar jämfört med 2400+ 1.45v vet jag inte så där kan fallet vara att 2600+ kockar bättre.. Men som sagt 1.35v ska man skaffa om man vill klocka..
Vet ingen butik i sverige som säljer den men på Itbutikken finns den..
2 Guest(s)