November 4, 2003
February 4, 2002
Death On Wings wrote: [quote=SoundHead]KicKFoooT.... Så rätt så rätt =) Det måste ju vara bra korta pipelines i den för att den ska kunna gå på så lite ström....
Har för mig att processorerna är hand plockade och testade på dessa låga spänningar.
På 1,35v klockar min upp till 2175mhz Det går säkert att sänka volten en hel del och ändå ha en någolunda snabb dator
February 12, 2003
Arne Anka wrote: [quote=Death On Wings][quote=SoundHead]KicKFoooT.... Så rätt så rätt =) Det måste ju vara bra korta pipelines i den för att den ska kunna gå på så lite ström....
Har för mig att processorerna är hand plockade och testade på dessa låga spänningar.
På 1,35v klockar min upp till 2175mhz Det går säkert att sänka volten en hel del och ändå ha en någolunda snabb dator
1,35v?!? :-({|=
Jösses.
February 4, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=Arne Anka][quote=Death On Wings][quote=SoundHead]KicKFoooT.... Så rätt så rätt =) Det måste ju vara bra korta pipelines i den för att den ska kunna gå på så lite ström....
Jösses.
1,35v är orginalvolten på dessa processorer
February 12, 2003
Arne Anka wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Arne Anka][quote=Death On Wings][quote=SoundHead]KicKFoooT.... Så rätt så rätt =) Det måste ju vara bra korta pipelines i den för att den ska kunna gå på så lite ström....
Jösses.
1,35v är orginalvolten på dessa processorer
Jo, jag vet, men 2100+ mhz... Det är fan inte illa...
February 13, 2001
Processor = 2400+ XP-M
Steppning = AXMD 2400FJQ4C / AQYHA 0413VPKW
Mhz/Överklockad = Runt ca 2650MHz
Vcore = 1,9
Kylning = Swiftech MCX462+ med en dålig 80x80 fläkt på....
Mmmm 2650 Mhz men den är instabil hur jag än gör.... Kan vara mitt nätagg....
Mobila processorer ska vara väldigt känsliga mot hög och instabil Vcore vad jag vet.... Har ett suget Q tec 300watt agg.... för ca 300kr :bgrin:
February 12, 2003
SoundHead wrote: Processor = 2400+ XP-M
Steppning = AXMD 2400FJQ4C / AQYHA 0413VPKW
Mhz/Överklockad = Runt ca 2650MHz
Vcore = 1,9
Kylning = Swiftech MCX462+ med en dålig 80x80 fläkt på....Mmmm 2650 Mhz men den är instabil hur jag än gör.... Kan vara mitt nätagg....
Mobila processorer ska vara väldigt känsliga mot hög och instabil Vcore vad jag vet.... Har ett suget Q tec 300watt agg.... för ca 300kr :bgrin:
Då rekommenderar jag ett nytt nätagg... Q-tec är inte de vassaste, precis...:)
1 Guest(s)