August 17, 2003
sökte runt lite på forumet om vilken stepping det är som är rekomenderat. AGUCA. i och med att dom stora datorföretagen (komplett.se db.com, kylning.com, jmedata.se, oneshop.nu, mycom.se mm mm) kan inte kolla vilken stepping man får. Endast overklockers.se.
så jag undrar vilken stepping som är bäst?
ni kan gärna få lista upp steppingarna.
1: AGUCA
2: *******
3: *******
osv osv
tack!
April 20, 2002
Finns det något sätt att få reda på steppningen bortsett från att böka bort kylningen o skit?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 18, 2003
Tintin wrote: Finns det något sätt att få reda på steppningen bortsett från att böka bort kylningen o skit?
nope! Inte vad jag vet iallafall!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 18, 2003
H!N wrote: sökte runt lite på forumet om vilken stepping det är som är rekomenderat. AGUCA. i och med att dom stora datorföretagen (komplett.se db.com, kylning.com, jmedata.se, oneshop.nu, mycom.se mm mm) kan inte kolla vilken stepping man får. Endast overklockers.se.
osv osvtack!
Du kan ju maila till dem och fråga om det går att få en specifik stepping. På datorbutiken kan man inte få det längre, man kunde det innan.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
August 17, 2003
*blitz* wrote: [quote=H!N]sökte runt lite på forumet om vilken stepping det är som är rekomenderat. AGUCA. i och med att dom stora datorföretagen (komplett.se db.com, kylning.com, jmedata.se, oneshop.nu, mycom.se mm mm) kan inte kolla vilken stepping man får. Endast overklockers.se.
osv osvtack!
Du kan ju maila till dem och fråga om det går att få en specifik stepping. På datorbutiken kan man inte få det längre, man kunde det innan.
Har redan varit i kontakt med dom.
Så snälla är dom inte :).
July 18, 2003
H!N wrote: [quote=*blitz*][quote=H!N]sökte runt lite på forumet om vilken stepping det är som är rekomenderat. AGUCA. i och med att dom stora datorföretagen (komplett.se db.com, kylning.com, jmedata.se, oneshop.nu, mycom.se mm mm) kan inte kolla vilken stepping man får. Endast overklockers.se.
osv osvtack!
Har redan varit i kontakt med dom.
Så snälla är dom inte :).
inte någon av affärerna?
På http://www.netvaruhuset.com så kan du nog få specifik stepping, tror jag iallafall!
IBM Thinkpad T60
February 10, 2003
min AQXEA 0330TPMW gör väl ca 2,2ghz på orginalspänning, kunnat köra den stabilt i windows och igenom aquamark3, 3dmark03 i ~2540MHz i 1.925v , har lite dåligt applicerad kylpasta så den blir ganska varm då.. (uppemot 50grader fulload, vattentemp 29 😀 )
3dmark01 hoppar den ur.. ska ta å testa lite mer på det senare när jag fixat kontaktytan..
March 10, 2002
Mezzlock wrote: min AQXEA 0330TPMW gör väl ca 2,2ghz på orginalspänning, kunnat köra den stabilt i windows och igenom aquamark3, 3dmark03 i ~2540MHz i 1.925v , har lite dåligt applicerad kylpasta så den blir ganska varm då.. (uppemot 50grader fulload, vattentemp 29 😀 )
3dmark01 hoppar den ur.. ska ta å testa lite mer på det senare när jag fixat kontaktytan..
Jag hade samma problem när jag överklockade min 1700+ mycket, så provade dra ner den till orginal men det hjälpte inte. Kom sedan fram till att det var ett virus som spökade. 😀
January 20, 2003
Min barton 2500 ligger i 2200mhz i orginal volt och vdim dock efter inbränning av både minne och prollen
steppingen på min är
AXDA2500DkV4D AQXEA 0330UPMW
Efter ca 5 timmar i prime95 så tycker jag att jag kan säga att den är stabil. Kommer snart att höjja ytterligare
June 1, 2003
här är ett prog som man kan kolla sin stepping på...
1 Guest(s)