2600K och GTX 580 Lightning|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
2600K och GTX 580 Lightning
Henry de Kruijf
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 122
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 25, 2011 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Dagens resultat av lite 3D bench...
Målet var att först och främst ta fram ett 3dmark01 resultat till tävlingen som Kingpin dragit igång på OCA. Inte för att mina chanser är så stora, men mest för skoj skull och för att lära mig detta benchmarket då jag aldrig riktig lagt ner tid på det. En sak som är väldig positiv med just 3dmark01 är att det går tweaka mycket. Man kan allså om man gör det skickligt tweaka fram poäng och kompensera för evt lägre frekvenser. Det tråkiga är dock att resultaten för varje subtest skiljer sig enormt mellan rundorna. Detta gör det svårt, eller närmast omöjligt att få genom en perfekt runda. Hur som helst är detta mitt första 01-LN2 resultat. Långt ifrån perfekt, och ca tusen poäng ifrån vad jag borde fått, men det får duga för nu..

133 992
Image Enlarger

Sedan blev det även lite 3dmark03. Kändes skönt med ett lite stabilare och kortare benchmark. Dessutom skalar det betydlig bättre med höga grafikfrekvenser än vad 3dmark01 gjorde, så det blev genast mycket roliga iom att CPUn redan var maxat. Observera att det här grafikkortet har varit med om mycket, och att det inte är ett särskilt bra exemplar. Det är inte i närheten så bra som Matrix kortet jonas kör med, eller det andra Lightningkortet vi testade för nån vecka sen.

177k:

Image Enlarger

Detta resultat blev jag faktiskt rätt nöjd med. Prestandan med Maximus 4 kortet verkar riktig bra. Var dessutom enkelt att bencha då CPUn gick fint under SS, och med minnena i 970mhz gick det att boota och bencha i högsta frekvens direkt från start, något som inte fungerar med 2133 minnesmultipel.

*för er som undrar varför jag kört samtliga tester (även de onödiga), så var det så att maximus kortet inte kunde hitta mitt (usb) tagentbord. Det gick med andra ord inte att avbryta rundan, så jag lät det köra på. Få prova mer och se om det kan ha varit kondens på kortet.

bilder....

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Nästa får bli 3dmark11 och Unigine Heaven. Har lite kväve kvar, och även fast det inte lär bli några uber resultat med det här kortet så lär det ge några HWbot poäng åt laget iallafall. To be continued.

Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
1268478
August 25, 2011 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Najs! Kul att du och Jonas ligger i och postar en massa resultat, men jag vill ha och se mer! Så posta alla era resultat, jämt! 😀 (Inte lite man begär)

Och till er andra, detta är länken till tävlingen *tror jag* - http://www.overclockaholics.co.....php?t=4749

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1268494
August 26, 2011 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

hirsch;1268591 wrote: Najs! Kul att du och Jonas ligger i och postar en massa resultat, men jag vill ha och se mer! Så posta alla era resultat, jämt! 😀 (Inte lite man begär)

Tro mig, så fort jag har ett resultat hamnar det här. Problemet är att jag har lite taskigt med tid, så jag hinner inte med att stå och bencha konstant. 🙂

Henry: trevliga resultat iaf. 🙂

blossa
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 214
1268497
August 26, 2011 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

Riktigt skoj att se och riktigt inspirerande!! 😀 Jag hoppas du har kväve nog att få till 3DMark11- och UH-resultat du är nöjd med. 🙂 *väntar...* 😛

Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
1268501
August 26, 2011 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev ju en hel del poäng, tillräckligt för ny etta i sverige 😉

[Image Can Not Be Found]

Henry de Kruijf
Medlem
1268506
August 26, 2011 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Etta i Overclockers League 😉

Elmor har 737 poäng i Pro-OC League, så jag att göra innan jag når upp ditt 🙂

blossa
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 214
1268508
August 26, 2011 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Men... "du har ju hela helgen på dej" 😀 😉

Henry de Kruijf
Medlem
1268514
August 26, 2011 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har du helt rätt i, jag får se vad jag hinner med 🙂

Hur som helst, idag fick jag hem ett litet paket där innehållet säkert kommer komma till nytta.

Antec HPC 1200W - ett av marknadens mest kraftfulla agg idag.

bilder....

8x 12V @ 30A (42A peak OCP)

Kontakter till fler kablar (de som sitter fast i agget är 24pin, 8pin, 4+4pin, 2x6+2pin, 3xmolex, 3xSata)

tillräckligt långa kablar för att nå ut i alla hörn även i fulltower chassi..

ja, nästan lite överdrivet..

agget där den ska vara..

fick även med en oläslig, men minst sagt intressant tidning 🙂

UH och 3D11 kommer förresten få vänta lite .. har ett 580 Lightning XE på gång som ska testas, vilket förmodligen kommer vara bättre än mitt nuvarande kort. Istället kommer det bli 3dmark11 körning med ett Gainward GTX 580 referenskort, till deras nya tävling som ska dra igång den 29nde. http://www.gainward.com/main/e.....dex_en.php

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 610
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL