October 14, 2007
Dagens resultat av lite 3D bench...
Målet var att först och främst ta fram ett 3dmark01 resultat till tävlingen som Kingpin dragit igång på OCA. Inte för att mina chanser är så stora, men mest för skoj skull och för att lära mig detta benchmarket då jag aldrig riktig lagt ner tid på det. En sak som är väldig positiv med just 3dmark01 är att det går tweaka mycket. Man kan allså om man gör det skickligt tweaka fram poäng och kompensera för evt lägre frekvenser. Det tråkiga är dock att resultaten för varje subtest skiljer sig enormt mellan rundorna. Detta gör det svårt, eller närmast omöjligt att få genom en perfekt runda. Hur som helst är detta mitt första 01-LN2 resultat. Långt ifrån perfekt, och ca tusen poäng ifrån vad jag borde fått, men det får duga för nu..
Sedan blev det även lite 3dmark03. Kändes skönt med ett lite stabilare och kortare benchmark. Dessutom skalar det betydlig bättre med höga grafikfrekvenser än vad 3dmark01 gjorde, så det blev genast mycket roliga iom att CPUn redan var maxat. Observera att det här grafikkortet har varit med om mycket, och att det inte är ett särskilt bra exemplar. Det är inte i närheten så bra som Matrix kortet jonas kör med, eller det andra Lightningkortet vi testade för nån vecka sen.
177k:
Detta resultat blev jag faktiskt rätt nöjd med. Prestandan med Maximus 4 kortet verkar riktig bra. Var dessutom enkelt att bencha då CPUn gick fint under SS, och med minnena i 970mhz gick det att boota och bencha i högsta frekvens direkt från start, något som inte fungerar med 2133 minnesmultipel.
*för er som undrar varför jag kört samtliga tester (även de onödiga), så var det så att maximus kortet inte kunde hitta mitt (usb) tagentbord. Det gick med andra ord inte att avbryta rundan, så jag lät det köra på. Få prova mer och se om det kan ha varit kondens på kortet.
bilder....
Nästa får bli 3dmark11 och Unigine Heaven. Har lite kväve kvar, och även fast det inte lär bli några uber resultat med det här kortet så lär det ge några HWbot poäng åt laget iallafall. To be continued.
January 26, 2010
Najs! Kul att du och Jonas ligger i och postar en massa resultat, men jag vill ha och se mer! Så posta alla era resultat, jämt! 😀 (Inte lite man begär)
Och till er andra, detta är länken till tävlingen *tror jag* - http://www.overclockaholics.co.....php?t=4749
February 12, 2003
hirsch;1268591 wrote: Najs! Kul att du och Jonas ligger i och postar en massa resultat, men jag vill ha och se mer! Så posta alla era resultat, jämt! 😀 (Inte lite man begär)
Tro mig, så fort jag har ett resultat hamnar det här. Problemet är att jag har lite taskigt med tid, så jag hinner inte med att stå och bencha konstant. 🙂
Henry: trevliga resultat iaf. 🙂
June 8, 2006
December 7, 2009
Blev ju en hel del poäng, tillräckligt för ny etta i sverige 😉
October 14, 2007
June 8, 2006
October 14, 2007
Det har du helt rätt i, jag får se vad jag hinner med 🙂
Hur som helst, idag fick jag hem ett litet paket där innehållet säkert kommer komma till nytta.
Antec HPC 1200W - ett av marknadens mest kraftfulla agg idag.
Kontakter till fler kablar (de som sitter fast i agget är 24pin, 8pin, 4+4pin, 2x6+2pin, 3xmolex, 3xSata)
tillräckligt långa kablar för att nå ut i alla hörn även i fulltower chassi..
fick även med en oläslig, men minst sagt intressant tidning 🙂
UH och 3D11 kommer förresten få vänta lite .. har ett 580 Lightning XE på gång som ska testas, vilket förmodligen kommer vara bättre än mitt nuvarande kort. Istället kommer det bli 3dmark11 körning med ett Gainward GTX 580 referenskort, till deras nya tävling som ska dra igång den 29nde. http://www.gainward.com/main/e.....dex_en.php
2 Guest(s)