December 19, 2000
hehe följde bara http://www.ocmod.com s guide
jag kör inte på den spänningen nu nä... då lär inte cpu'n överleva så länge 😀
hmmm tempen ökar en hel del vill jag lova... hur mycke högre cpu'n går har jag inte hunnit testa än.... tar d imorrn
April 1, 2001
Hur mycket effekt använder egentligen en AMD processor på 1.80V typ ? Eftersom man behöver massa mer effekt från nätaggregatet till en AMD så betyder det att den drar mycket ström ? Och eftersom spänningen är förhållandevis liten så blir det ju MASSA ström ? Skulle vara intressant att veta hur många watt prollen drar...
March 4, 2001
p0w jag måste varna dig om en sak....kyler du strömförsgningen på moderkortet ordentligt? Jag menar dom där svarta sakerna på moderkortet...dom blir väldigt varma vid över 2.3V...läste om en i AMDMBs forum som körde 2,5V och hans "svarta saker" blev så varma att metallen som höll i dom smälte och dom ramlade av moderkortet....
December 19, 2000
On 2001-09-02 19:57, Daniel R wrote:
p0w jag måste varna dig om en sak....kyler du strömförsgningen på moderkortet ordentligt? Jag menar dom där svarta sakerna på moderkortet...dom blir väldigt varma vid över 2.3V...läste om en i AMDMBs forum som körde 2,5V och hans "svarta saker" blev så varma att metallen som höll i dom smälte och dom ramlade av moderkortet....
hehe jag vet om d problemet.... har dock inte löst d än... hade tänkt sätta på en fläns / flänsar där... nu är dom inte så farligt varma...
1 Guest(s)