May 12, 2003
ok.: har börjat bli beroende av 3dmark03 siffor av någon andledning och vill nu klocka datorn lite till.
min ligger på 3,24GHz (inte mycket till klockning)
så jag undrar hur mycket man kan dra upp den?
Kylningen som jag har:
7 chassi fläktar
1 Zalman CNPS-7000cu 773gram cpu fläkt
1 fläkt på moderkortet
1 DPS fläkt (gigabytekortet,ja)
1 fläkt på raedon kortet
hur mycket kan man klocka innan man behöver öka strömmen.
min ligger på 1,575 tror jag.
temp: 40 vanligt 47 under hård belastning.
ni kan kolla vasd jag har mer på min signatur.
:::::::::
en annan sak också vill jag fråga nu när jag är igång.
igår hade jag lite roligt med bios och en kylskåpsfläkt och klockade både cpu och grafiken lite till för ett tag och fick 5839p i 3dmark03. är det bra för 3,3GHz och 380/680 ?
October 15, 2001
angående poängen så låter det normalt.. när jag har min klockad till 3.3ghz~XP3300+? och GPU375/Minne680 så får jag 5905p
om du nu ska klocka så testa med det du har och klocka inte högre än att du når max 55c på CPu för att va på säkra sidan.. skaffa en riktig kylning och ställ datorn vid ett fönster eller liknande kallare ställe(på natten då).
Står inte vad du har för fläs och fläkt.. men har du hafft råd med en 3ghz så tror jag du har råd med en Alpha 8942 eller Swiftech MCX462+
med en passande fläkt.. eller kanske en ZALMAN CNPS 7000 CU / ThermalRight SLK-900-U.
finns många flänsar att välja imellan..
February 3, 2003
May 7, 2003
King_En wrote: 3ddul
har du kört allt standard ?
isf ska DU va nöjd som får så pass bra poäng..
Har du köpt PRO eller?
I den vanliga gratisversionen av 3DMark03 så är det bara en knapp man kan trycka på och det är "run" så jag antar att det är standardinställningar .
Från början hade jag 5370 och sen klockade jag minnet pyttelite så fick man 100 pöäng mer =D
October 15, 2001
3ddul ->
det finns många cd-keys och generatorer på internet som gör att man får Pro varianten.. men då kan man inte lagra några resultat på internet.. utan att det måste vara köpt från dom för att det ska fungera.. jag rekomenderar alla att köpa det.. kostar inte mer än 200:-
fast det beror på hur mycket man använder det då..
sugen på 9800Pro jag me 🙂
/
beatox ->
sorry, jag missade det :/ klantigt..
testa att höja FSB med nån mhz i taget.. använd typ Prime95 eller 3DMark för att kontrollera om datorn är stabil..
May 28, 2003
Klart att man är sugen på ett 9800pro, men lita inte blindt på 3dmark03. Futuremark är ganska köpta av ATI. Nvidias kort i samma klass får i vissa fall 50% av ATI kortens poäng. Och tro mig, de är inte dubbelt så snabba. Förresten har jag hört att GF3 Ti200 är bland det vassare på marknaden just nu...
May 7, 2003
velox wrote: Klart att man är sugen på ett 9800pro, men lita inte blindt på 3dmark03. Futuremark är ganska köpta av ATI. Nvidias kort i samma klass får i vissa fall 50% av ATI kortens poäng. Och tro mig, de är inte dubbelt så snabba. Förresten har jag hört att GF3 Ti200 är bland det vassare på marknaden just nu...
GF3 Ti 200, ett av de vassare? 😕
Med mitt GF3 Ti 500 kunde jag knappt köra lägsta upplösningen i Unreal 2.....
1 Guest(s)