December 31, 2004
Hej! Har köpt ett 512Mb 333Mhz minne av en polare som jag satt i datorn och det funkar. Hade ett 512 mb 400Mhz minne innan, så de har sänkt sig till 333Mhz. Nu undrar jag hur jag klockar hastigheten på minnena tillbaka till 400Mhz PC3200. Har hört att man ska ändra på FSB och sånnt. Jag har FSB på 200Mhz (11x200 för 2200Mhz på CPUn).
Jag hittar inte någon inställning i bios för klockning av minnet.
Här är en bild på mina CPU inställningar:
http://biosvirus.no-ip.com/L%c.....ningar.JPG
Om bilden inte funkar har jag följande inställningar:
Vcore: 1.50
FSB: 200
Memory Voltage: 2.60
AGP Voltage: 1.50
Tack på förhand
/Biosvirus
Edit:
här är några bilder på min bios, inställningarna där:
December 15, 2003
Visst kan det gå, men det hänger på ditt bios och du lär garanterat få relaxa dina s.k. timings på minnet. Det är faktiskt sällan för mig som spd-chippet i minneskretsen funkar som det ska och då får man alltid tröcka till lite extra. (Det är en fördel också om man i ditt bios kan öka till ca 2.8-2.9v - minnet kan prestera bättre då.)
Jag kan inte komma in på dina bioslänkar men funkar inte "fabriksbiosar" så får du googla och leta efter nån experimentiell en. (eller så kränger du tillbaka det dära pc2700 minnet till din polare och införskaffar ett riktigt pc3200 om du vill slippa detta krångel)
December 31, 2004
nej, datorn var avstängd. Kör apache på den datorn liksom.
Jag köpte det minnet av han bara för att han bara skulle ha 300 spänn för det. Har inte råd att lägga ut 300 till, tro det eller ej :P. Jag har bestämmt mig för att köra minnena i 333Mhz, det räcker sålänge iaf, vill ju inte riskera minnet jag köpt.
2 Guest(s)