September 19, 2002
Nu ÄNTLIGEN har jag fått leveransdatumen bekräftade efter lång väntan. På måndag/tisdag dyker min 3500+ upp(Har ett ABIT AV8 väntandes), och nån dag efter det dyker min DDR Booster upp. Har nyligt inhandlat 2x512MB Crucial BallistiX 2-2-2-5 som jag inte hunnit testa än heller....
Whoho vad kul det ska bli! Var bara tvungen att skriva av mig min lycka, postar litegrann hur högt jag tar mig med boostern sedan... 😉
May 8, 2003
Låter underbart 🙂
Fan.. nu blir jag sugen på att ge mig in i prylträsket igen, har ju lyckats hålla mig ifrån ett tag. Ballistix + DDR-booster låter som en livsfarlig kombination, ska bli kul att se vad du får för resultat.
Jag vill också vara med och leka A64! Min gamla tbred börjar kännas lite dammig..
February 8, 2003
September 19, 2002
Joo boostern ska fungera på av8, är rätt säker på att jag såg nån på xtremesystems lr liknande som körde med en sådan sign, hittar inte åt den tråden just nu dock.
Om nu inte boostern skulle fungera bra med moderkortet och om nu inte minnena skulle funka bra, typ måndagsex, så får tjejen ta dem till din barebone istället när den kommer.... Hon ska ha en 2400+ MP som jag köpte av gabbaxx som hade klockat rätt bra tydligen. 😉
September 19, 2002
TECH wrote: Hmm läste nått om att ddr-boostern måste sitta i slot 3? Måste den det eller? Och varför? Min sitter i slot 2 nu, kasnke inte e bra då?
Är väl olika på olika moderkort skulle jag tro. Jag ska hämta ut boostern idag så jag kan ju posta litegrann hur det funkar då får vi se.
Blir även ett par Kingston KHX3200 512mb BH-5 till nästa vecka, så om inte ballistixminnena nu gillar höga spänningar så lär det ändå bli åka av! 😉
March 14, 2004
[ToMaHaWk wrote: ][quote=TECH]Hmm läste nått om att ddr-boostern måste sitta i slot 3? Måste den det eller? Och varför? Min sitter i slot 2 nu, kasnke inte e bra då?
Är väl olika på olika moderkort skulle jag tro. Jag ska hämta ut boostern idag så jag kan ju posta litegrann hur det funkar då får vi se.
Blir även ett par Kingston KHX3200 512mb BH-5 till nästa vecka, så om inte ballistixminnena nu gillar höga spänningar så lär det ändå bli åka av! 😉
Fick du för hög lön den här månaden eller? 😛
September 19, 2002
Okej, nu har jag fått boostern. Har dock endast en sunkig 256'a twinmos mtec att testa med, och den vet jag sen tidigare inte går över 215fsb hur fasen man än gör & vilken spänning man än kör med.
Men boostern gör då det den ska, jag har haft upp minnesspänningen i ~3.7V än så länge, mer har jag inte velat testa utan att fläktkyla både boostern och minnet då båda bli skållheta.
Men ska bli kul & se vad ett par BH5'or kan göra med denna manick. :bgrin:
2 Guest(s)