March 5, 2005
Undrar inte ni varför grabbar och tjejer på futuremark ignorerar Open GL ?
Jag menar hur kan man kalla en benchmark för "the gamers benchmark" när den inte använder Open GL trots att så många spel är defacto baserade på det ? Och vilka spel dessutom, Counter-Strike (inte Counter-Strike: Source, den är Direct X)Quake 3, Quake 4,Call of Duty,Enemy Territory Doom 3, The Chronicles of Riddick ja det finns säkert mer som jag glömt. Sen hur många framtifa spel kommer vara baserade på Quake 4 motor ? Jag vet att DirectX har fler spel men hur många spelar dom ? Jag vill säga att i bästa fall så är marknaden delat 50/50, i bästa fall. Vill dom kalla det "the gamers benchmark" är det hög tid att lägga till support för Open GL och sluta dumförklara sina användare. Vad tycker ni ?
November 27, 2003
Alla spel du nämner använder väl ID Softwares motorer och de är väl de enda egentligen som använder OpenGL istället för D3D faktiskt.
Det finns en hel hög med motorer som är baserade på D3D och i regel bara ID som använder OpenGl så nej jag håller inte riktigt med om att man dumförklarar användarna, men håller med om att ett stöd inte vore helt dumt, men D3D dominerar över OpenGl. Det är inget tvivel om det.
//Andreas
March 5, 2005
Du räknar antal spel, jag räknar antal användare som spelar dom.
EDIT: Även Serius Engine använder sig av Open GL (och Direct X för kompatibilitetens skull) så det är inte bara ID 😉 okej "dumförklara" var kanske väl starkt ord men "vilseleda" passar alldeles utmärkt tycker jag.
2 Guest(s)