February 4, 2002
Kent wrote: Ehhh...du borde väl lätt knäcka 21k med tanke på att din propp klarar över 2700 Mhz?
Min propp klarar i bästa fall 2470 Mhz med nuvarande kylning och har inte gjort en "benchinstall" av OS (w2k?)
Klarar iaf strax över 20k, mycket nöjd med det.
Om du kollar länken till futuremark så ser du att jag inte körde på min XP1700 Jag använde en Barton 2500+@2507 MHz Men självklart ska jag ju knäcka 21k
February 4, 2002
Kent wrote: Aha, ok 🙂
Om du kör Barton/Tbread i samma frekvens vad blir ungefärliga skillnaden i poäng?
Bara funderar om mängden cache spelar nå´n större roll vid 3D bench.Ruskigt bra din XP1700+ går 🙂
Fortfarande luftkyld eller?
Jag har provat att köra bägge processorerna på samma mhz Det blev ungefär 500p skillnad i 3dmark till bartons fördel
Japp jag kör fortfarande luftkylt men jag är jäkligt sugen på en prometeia
December 13, 2002
Kent wrote: Ja e´med:
Välkommen och Grattis! 😀
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Tobiazzz][quote=Arne Anka]Nytt resultat 😀 😀 😀
20683p http://service.futuremark.com/compare?2k1=6426306
Känns det inte lite hårt att BiG nästan har lika höga poäng som dig med ett såpass mycket billigare grafikkort? 😉
Joo men du ska ju inte tro att jag är nöjd med 20683p När jag kommit över 21000p så kanske jag är halvnöjd
Det är ett mirakel!!! ANKAN kan bli halvnöjd!!!!!! 😀 😀 :worshipp: :worshipp: :worshipp: :worshipp:
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=Tobiazzz][quote=Arne Anka]Nytt resultat 😀 😀 😀
20683p http://service.futuremark.com/compare?2k1=6426306
Känns det inte lite hårt att BiG nästan har lika höga poäng som dig med ett såpass mycket billigare grafikkort? 😉
Joo men du ska ju inte tro att jag är nöjd med 20683p När jag kommit över 21000p så kanske jag är halvnöjd
Det är ett mirakel!!! ANKAN kan bli halvnöjd!!!!!! 😀 😀 :worshipp: :worshipp: :worshipp: :worshipp:
Ännu har inte miraklet inträffat och jag skrev faktiskt: ''så kanske jag är halvnöjd''
Alltså det är inte säkert att jag kommer att va halvnöjd
February 4, 2002
80 poäng kvar http://service.futuremark.com/.....k1=6564441
October 10, 2002
April 23, 2003
Kent wrote: Vem bryr egentligen om 3DMark hetsen?
Jag satt under ett par dagar när jag köpte nytt grafikkort å lekte, passerade 20k och blev nöjd med det.
Har inte kört 3DMark efter det.
Näe grabbar, ut i solen och njut av sommaren istället 😉
Ja det skall jag i dom kommande 6veckorna =)
October 10, 2002
February 3, 2003
Naughtyboy_2000 wrote: Jag är på... 😀 😀 😀
[Image Can Not Be Found]
Det är med helt luftkylt system.
Compare URL
Du får med en orörd maskin ca 18100? o nu me klockad 21300+ jag vill inte vara neggig o så, men är det en prestation?3000 p på OC av graffe o CPU, eller har du bara klockat graffet eller bara CPUn? Om det gäller det sistnämnda så är det väl ok. Förklara gärna, nyfiken som17
December 19, 2000
gabbax wrote: Du får med en orörd maskin ca 18100? o nu me klockad 21300+ jag vill inte vara neggig o så, men är det en prestation?
Tjaa..kalla det vad du vill. Det är vad jag får.
Det är med klockat graffe och klockad cpu...som jag sa så är båda luftkylda.
Hur stor är skillnaden för dig då mellan orginal och allt klockat..??
February 3, 2003
December 19, 2000
gabbax wrote: Du har juh betydligt bättre grund förutsättningar, men oklockat 13000-hopp till 17700 i inte maximalt klock(visserligen med annat än luft på prollen;) men graffet är då inte speciellt ansträngt. det är 4700 P. Som jag sa det var bara vad jag tyckte.
Nu minns jag exakt inte vilka prylar du har..men om jag inte minns fel å du inte ändrat konfig. sen sist vi snackade...så har du lägre cpu klock än jag med cpu som klockar längre procentuellt. Likaså med graffe ...ditt graffe klockar längre procentuellt frånt utgångs läge räknat.
Detta innebär naturligtvis oxå att du får en procentuellt större skillnad än jag från oklockat till klockat.
För mig är detta inget konstigt alls...!?!?!?!
1 Guest(s)