November 7, 2002
Men arne då kör du vell inte sync med övriga busen?? lr???
Jag har inte riktigt testat att klocka minna minnen och min bus till max ännu efter min voltmod på norbryggan.
Edit: opps glömde kolla nogrant på screen shooten såg nu att du körde sync. Men har du voltmod på norrbryggan??
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]Men arne då kör du vell inte sync med övriga busen?? lr???
Jag har inte riktigt testat att klocka minna minnen och min bus till max ännu efter min voltmod på norbryggan.Edit: opps glömde kolla nogrant på screen shooten såg nu att du körde sync. Men har du voltmod på norrbryggan??
Självklart är minnet synkat med fsbn Allt annat är fusk
Jo nordbryggan är voltmoddad med en resistor på 680ohm men jag får bara 1.82volt Jag har en på 560ohm liggande Man kanske skulle prova den också
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]Jag har ett variabelt motstånd till min voltmod det är riktigt bra och just nu kör jag i 1,74 volt.
Edit: föresten varför kör du inte med din 2400+ processor den klockar vell bättre!?
Joo XP2400:an klockar bättre men jag måste ju få lite omväxling ibland Just nu har jag stora planer på att köpa ett Radeon 9700pro vid nästa lön Undrar om man grejjar 19000p med det kortet
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy]Jag har ett variabelt motstånd till min voltmod det är riktigt bra och just nu kör jag i 1,74 volt.
Edit: föresten varför kör du inte med din 2400+ processor den klockar vell bättre!?
Joo XP2400:an klockar bättre men jag måste ju få lite omväxling ibland Just nu har jag stora planer på att köpa ett Radeon 9700pro vid nästa lön Undrar om man grejjar 19000p med det kortet
Ja du lär nog grejja 19k så rackarns envis som du e!!!
Men vad fasen jobbar du med som har så mycket tid att klocka!!!???
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy]Jag har ett variabelt motstånd till min voltmod det är riktigt bra och just nu kör jag i 1,74 volt.
Ja du lär nog grejja 19k så rackarns envis som du e!!!
Men vad fasen jobbar du med som har så mycket tid att klocka!!!???
Att va envis kommer man långt på
October 15, 2001
svårt att hitta bra 9700Pro kort.. vissa går klocka attans medans vissa inte går särkillt långt..
380GPU och 340MEM tycker jag är ett snitt vad de flesta kommer upp till.. stabilt..
finns ju freaks som kommer upp imot 500 på GPUn fast med lite lägre grader som kylning.. minnen kan man inte göra så mycket åt.. men sett ett par som klockat upp imot 380-400 på minnena..
handplockat vill man ha..
October 15, 2001
ee.. über kvalitativa exemplar..
finns en review av ett företag som handplockat 9700 kort..
VILL HA !!
October 15, 2001
nästan.. de mer specialbeställer korten fron ATI..
9700pro korten har 2.85ns som standard.. dessa har 2.8 vilket ger en liten ökning..
men jag vet inte hur exakt de gör.. men jag tror de förtestar alla kort innan dom säljer dom för att de ska va säkra på att de håller vad de lovar.
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]Arne varför tar du inte och stoppar in din 2400+ och kör 3dmark nu med dina nya minnen och den högre busen.
Orkar inte
Jag ska slänga in ett Abit NF7-S rev1.2 i den andra datorn som XP2400:an sitter i Sen kan jag väl prova Kommer troligtvis också att köpa ett 9800 pro
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy]Arne varför tar du inte och stoppar in din 2400+ och kör 3dmark nu med dina nya minnen och den högre busen.
Orkar inte
Jag ska slänga in ett Abit NF7-S rev1.2 i den andra datorn som XP2400:an sitter i Sen kan jag väl prova Kommer troligtvis också att köpa ett 9800 pro
LOL VILKA GREJOR!!!! verför ska du ha ett Abit NF7-s när du har ett 8rda+?????
Edit du e inte intereserad av att sälja ditt albatron då??
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy]Arne varför tar du inte och stoppar in din 2400+ och kör 3dmark nu med dina nya minnen och den högre busen.
Orkar inte
Jag har ju 2datorer och jag byter ut mitt Epox 8K5A2+ till ett Abit NF7-S rev1.2 Albatron kortet säljer jag inte Jag har däremot ett Abit Siluro Ti4200 64MB till salu Det kortet klockar också jäkligt bra
November 7, 2002
Arne Anka wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy]Arne varför tar du inte och stoppar in din 2400+ och kör 3dmark nu med dina nya minnen och den högre busen.
Orkar inte
Jag har ju 2datorer och jag byter ut mitt Epox 8K5A2+ till ett Abit NF7-S rev1.2 Albatron kortet säljer jag inte Jag har däremot ett Abit Siluro Ti4200 64MB till salu Det kortet klockar också jäkligt bra
Ja men du klockar vell bara med din första dator och då gör det ju inte såå.. stor skillnad om du kör ditt abit i din andra dator????? lr hur högt klockar ditt abit kort????
3 Guest(s)