August 4, 2002
Hejhopp, formaterade o installerade winxp SP1, nvidia nforce 2.41, Detonator FX 45.23 (lr va den nyaste nu heter 😉 samt dessa två mark progs.
Hårdvara:
Abit NF7 mobo
AMD Barton 3000+
512 MD ddr 333 RAM
creative FX 5900 ULTRA
Helt oklockad osv kom jag upp i ynka 3700 poäng i 3dmark03 samt 11500p i 3dmark2001. Detta är INTE normalt 🙂
Jag har kollat runt på 7 olika recensioner av just de kortet jag har (som i princip e referens kortet i serien, lite kuriosa bara 😉 ) där har testen landat på cs: 16-18 tusen poäng i 3dmark2001 samt 5500-6000poäng i 3dmark03.
Jag undrar va som e knas? Får även lite konstiga grafik buggar i t.ex. CS (gammalt lir jaja.. :p) mörka rutor i texturerna (allti på samma ställen dock)
osv.. lite klurigt..
Kan passa på o nämna att jag i min BIOS kan ställa in AGP core x?? från X66-X99 står att de ska påverka core klockan på agp kortet.. men vetifan.. Den står på X66 normalt o ja testade 99X kände inte direkt nån skillnad tyckte jag. Men vad e detta för inställning?
Lyser dessutom en grön o en röd lampa på mitt moderkort bredvid bios batteriet, va tusan e det? Hittar inget i manualen lr på kortet som beskriver detta.
Har förövrigt testat 2 olika nforce drivare o 2 olika detonator drivare utan framgång i 3dmark.
Någon som kan komma med lite tips o förslag på vad som kan vara felet?
Tack på förhand
-Rickard.
1 Guest(s)