July 11, 2002
LOL, med dina kylning,mobbo är det skammen.
Jag klockade upp min i 3ghz idag, allt flyter väl 100% rock stable i Prim95! och kör alla spänningar i default mode.
Nåja, har du låst AGP/PCI portarna? Ändrat Radion till 5:4 ?
Samt vad har du för temps, min är i 64c full load i Prime95
September 14, 2001
mANgOO....... Ingen ide att fråga om tips om du ändå inte tänker följa råden du får.... IOmed att du ökar FSB så ökar du även MHZ på minnena.. Därför ska du ställa ner minnenas default inställning för de kommer ändå att följa med upp i hastighet vid FSB klockningen.... Ditt problem kan vara just nu att minnena kommit över den MHz gräns som de klarar att arbeta i. Gör som smirnoff säger och testa ställa ner minnes inställningen och klocka sedan upp fsb, sen kan du ju köra SisoftSandra och kolla vad minnena har för hastighet!
October 7, 2001
själv grejjen ni pratar om nu är juh bara att få många mhz... och prestanda är inte lika med mhz... det gäller att hitta sweet spoten där minnena går som högst med bästa möjliga timing ... för du får nog bra mycket bättre prestanda om du sänker fsbn sen kör 4:4 ... visserligen beror det juh på hur pass dåliga/bra twinmos minnena är ...
July 11, 2002
Vad var det jag sa 😉
Det heter spänningen inte volten.
Det finns ingen 4:4 divider, enbart 1:1 (men det är ju ändå samma värde).
Twimos windbond Ch-5 skall vara riktigt sunkiga vid oc, som bäst har jag lyckats få 230fsb. sedan nomore vid 1:1 divider.
Tempen är helt OK, 47-49 är kanon. själv har jag har 64c load i prime 🙁
Som jag sa tidigare titta på minnena och se vad du har, då kan man avgöra datorns öde 😉
2 Guest(s)