November 14, 2002
javisst 2st80mm uppe ut ,1st120mm 7v nere in ,1st 80mm 7v in mot hdd ,1st 50mm uppe på g-kort ,nät delen 80mm ut.
mycket fläktar är det ,å problemet blev när jag bytte m-kort+cpu.
förut var det en max klockad TB1400@1622 som var betydligt varmare än den som sitter i nu.
jag har provat att "blåsa" med en 120 mm fläkt på olika ställen på m-kortet utan att tempen går ner
är det någon som vet var temp givaren för systemet sitter på ett Abit KD7a ?
October 2, 2002
"Hur varm är din matlåda (pencium)kan inte ens stava till det ,för det är ett ord som jag aldrig kommer att använda"
Pentium stavas det.. och Pentium är kända för att göra "svala" processorer, medans AMD är motsatsen.. min P4 går på 30 grader ocklockad me luftkylning... klockad kanske lite närmare 40 😉
May 5, 2002
Problemet är att sensorn för sys sitter snett nedanför cpun. ör själv vattenkylning på mitt kd7 och har en sys temp på 60. Testade att hålla en fläkt där ett kort tag och tempen sjönk dramatiskt, så det spelar absolut ingen roll. Bara blunda och köra på, för i lådan har jag rumstemperatur ca 21-23.
November 14, 2002
jo jag vet .har faktis grävt lite i det.
systemp givaren sitter väldigt nära de effektmotstånd som sitter under slotten,och de är varma
January 11, 2003
för tusan, AMD ska klara 60-70 grader innan den ens börjar gnälla.. P4 är väl gränsen 50-60 typ, och detta är andledningen till att P4 aldrig kommer att bli värsting överklocknings datorer, de är helt enkelt inte fas optimerade tillräckligt. Kör man i 30grader så kan där plockas ut minst 10-20% mer kraft ur den. Så det är därför Intel är så satans dyra, man betalar för en cpu som klarar 25% mer utan att få kraften.. phhhheee, intel har verkligen tappat greppet...
February 10, 2002
brevix wrote: jo jag vet .har faktis grävt lite i det.
systemp givaren sitter väldigt nära de effektmotstånd som sitter under slotten,och de är varma
Jupp stämmer bra, tyckte med mitt visade högt ibörjan innan jag fick veta hur det låg till.
Mitt system har nästan exakt samma temp som min CPU 45-50 grader beroende på belastning och rumstemp.
1 Guest(s)