min CPU är just nu 52grader varm på fulload och det gör väl inget?? ska fixa Artic SilverII kylpasta strax så det borde väl dra ner den någon grad oxå?
Jag vet visserligen inte vad du har för kylpasta nu.. men du borde som sagt var kunna sänka tempen med några grader!
Tekniknörd som gillar att träna.
February 13, 2001
He he ja har de då lite varmare har kört min Thunderbird på 2,20 volt nu med en coolMaster enkelt moddad ca 65c:burn: fulload [email=1200@1500Mhz]1200@1500Mhz[/email] Vill bara testa hur länge de funkar men de har funkat ett långt tag nu konstigt nog! Ska bytta kylning när den nya bli klar!
May 17, 2001
2001-06-26 17:13, skrev Daniel R:
Såg i din signatur att du kör Titan fläkt på din taisol...hur fäste du den på kylaren?
Jag köpte en 80->60 konverterare från kylning.com men iofs vet jag inte om det blev så mycket lägre temperatur. Har ju mycket högre luftflöde nu, så det borde ju hjälpa tycker man.
June 4, 2001
Min AMD T-bird 1,3GHz ligger på 75 grader efter någon timmes Diablo 2 spelande. Jag vet inte vad tempen är i full load och jag vågar inte tänka på det!!!! Jag har en Super orb så jag ska byta väldigt snart till en Taisol med koppar. Är det någon som vet hur höga temps som en dator klarar och vad som kan hända mm. Jag gissar på att 75 grader inte är bra???
June 26, 2001
hmm...
Ni som är oroliga för era temperaturer runt typ 60 grader, behöver inte vara det. Men en tumregel är dock att alltid ligga under 60 grader.
AMD säger skälva att deras thunderbird serie klarar upp till 95 grader, men som sagt 60 grader tycker jag är max.
Skälv ligger jag på 32 grader idle, och 43 full load. Detta är inte heller några bra temperaturer dock något bättre än vissa andra.
-----------------
[ Detta inlägg ändrat av Daniel 2001-06-28 10:22 ]
May 28, 2001
Jag är ingen mästare men en sak kan jag lära er alla (för er som inte redan vet det) att SuperOrb fläktarna suger stenhårt. Jag kör en Taisol med kopparkärna nu och det sänkte tempen med hur mycket som helst. Innan kunde jag ligga på 60 grader - nu går den sällan över 44 grader. Jag säger inte att allt är Taisolens förtjänst då jag har ökat luftflödet en hel del.
1 Guest(s)