April 5, 2001
Min dator låter i 52db!!!!
Det är en IBM A60i och alla fläktar är orginal. Men nu vill jag få ned db nivån, men
vet inte hur jag ska göra. Nätaggregatet som sitter i lågan är på 330W. Denna skulle jag vilja byta ut, vilket aggrigat ska jag använda(obs: det är en P4 1.5Ghz) tänkte köpa några tysta papst fläktar också, eller finns det bättre? Jajaja, Hur som helst, Jag måste få ned ljudnivån. Hur ska jag göra?
December 20, 2000
2001-04-05 21:51, skrev Slass:
Tror inte direkt att Nättaggs fläkten/fläktarna låter 52dB!Tror det är annat i datorn, ifall den nu låter 52dB, t.ex. andra fläktar, Hårddisk, CPU-kylare!
Du tjänar nog inte så mycket på att byta nätagg!
Den låter 2 gånger mer än din delta
En delta låter 46dB, en ökning på 3dB är en fördubbling av ljudet, 46+3+3=52
December 23, 2000
2001-04-06 23:40, skrev Tom:
2001-04-05 21:51, skrev Slass:
Tror inte direkt att Nättaggs fläkten/fläktarna låter 52dB!Tror det är annat i datorn, ifall den nu låter 52dB, t.ex. andra fläktar, Hårddisk, CPU-kylare!
Du tjänar nog inte så mycket på att byta nätagg!
Den låter 2 gånger mer än din delta
En delta låter 46dB, en ökning på 3dB är en fördubbling av ljudet, 46+3+3=52
Nja, nu tror jag du inte vet riktigt vad du pratar om.
om du har en delta fläkt på 46dba + en till delta så blir det en ökning på 3 dBa...men det betyder inte att det låter dubbelt så mycket...dubbla ljudnivån är ca 10-11 dBa..
/me har jobbat på en ljudfirma...jag har frågat allt sånt ...
Man adderar logaritmiskt med de extra fläktarna man har i datorn
December 20, 2000
I gubbens P4 så sitter det en 120mm fläkt som kylning till cpu:n sitter inte på cpu:n den har nån typ av huv på sig fläkten sitter på bakplåten av lådan.
Men den är snudd på knäpp tyst Men inte fläkten på Gf2 Gts Ultra kortet DEN låter Zatan.
OBS det är en Dell maskin,lådan är faktiskt fabriks dämpad med vadd lr nått.
1 Guest(s)