February 17, 2002
Har köpt ny Fläns o den e inte liten heller!
Silient Viking Thermaltake kopparbotten å 80x80x25 Fläkt!
varför blir det så varmt!
54C Idle på AMD ATHLON XP 1500+
E det nån skillnad mellen Artic Silver och den gummipastan som sitter på flänsen från början!!
den kanske sitter löst! men de tror jag inte flänsen e ju så j**la stor och sitter bra!
Det sitter en "kudde" i varje hörn på CPU:n e det kanske så att dem tar emot flänsen så att den inte har så bra kontakt med coren!
fan jag blir förvirrad asså!
hjälp!
July 18, 2001
Silent Viking är inte en bra kylare.
Jag har själv brännt en XP 1800+ med den. Och de har på en datorbutik här i stan haft problem med den. De har också brännt cpu'er när de monterat den. Så jag avråder alla att skaffa en sådan. Köp en Alpha PAL8045 istället. Den är MYCKET bättre. Om ni nu har plats för den på moderkortet, för den är stor.
February 17, 2002
Fan!!! jag visste det!!! dem dära Kineser för h*****e! jag pröjsade 500:- spänn på skiten!!! men jag kan säga så att själva flänsen e fan ta mig stor på vikingen, inte det som e probbem!! vi säger att en CPU fläkt bör snurra runt 6000v/min så blir deet ju kallare! ellerhur! men den där fläkten va ju ass tyst o assdålig. så jag tänkte............hmm......tänker.........o h*****e det luktar bränt....!! nu j**lar sätter jag på en 120x120x35 fläkt (sant) som går fan i 32db! nu kommer inte bara fläkten snurra i 12000Rpm! kanske får den upp o flygga! tack för hjälpen! fast jag redan visste svaret egentligen! återkommer med svaret!
vad kan man använda för spel "demo" för att testa Frames/sek o dylikt!
February 17, 2002
On 2002-02-27 13:15, K-PAX wrote:
Fan!!! jag visste det!!! dem dära Kineser för h*****e! jag pröjsade 500:- spänn på skiten!!! men jag kan säga så att själva flänsen e fan ta mig stor på vikingen, inte det som e probbem!! vi säger att en CPU fläkt bör snurra runt 6000v/min så blir deet ju kallare! ellerhur! men den där fläkten va ju ass tyst o assdålig. så jag tänkte............hmm......tänker.........o h*****e det luktar bränt....!! nu j**lar sätter jag på en 120x120x35 fläkt (sant) som går fan i 32db! nu kommer inte bara fläkten snurra i 12000Rpm! kanske får den upp o flygga! tack för hjälpen! fast jag redan visste svaret egentligen! återkommer med svaret!
Varför köper du en extra-tyst kylfläns för 500kr och sedan blir förbannad när den kyler dåligt? Det måste väl du ha fattat innan du köpte den. Det är en tyst kylare, ingen super kylare då skulle du köpt en Alpha 8045.
Sedan räcker det inte med bara en bra kylare, du måste ha en bra chassieventilation också.
[ Detta Inlägg ändrades av: wizard den 2002-02-27 17:50 ]
August 2, 2001
Jag tycker det är totalt onödigt att köpa en silent viking när man lika gärna kan köpa orginalet för 100kr mindre. Det enda som skiljer är ju fläkten. Jag har en Volcano 7 och den var inte alls lika bra som jag trodde. När jag bytt fläkten på den kyler den ungefär lika bra som min gammla ocz gladiator. Det enda som skiljer är att den här är lite tystare. Jag tycker man borde få ut mer av en 80mm fläns.
Iallfall, det här var det sista jag köpt från thermaltake. Deras produkter är alltid konstiga på ett eller annat sätt. Dessutom ljuger dom alltid om specefikationerna på deras fläktar.
2 Guest(s)