January 13, 2002
nu är detr väl något fel?
Min prolle är en 750@1263Mhz 1.92V. Den ligger på 55-57 grader, beroende på varvtalet på 120 mm fläkten på min radiator.
Min kylning består av, 1 Black Ice Extreme, Eheim 1048, Maze3 och ca 1.5 liter batterivatten och koolance älgdödarmedel.
Är det bara jag, eller är detta på jävligt tok för mycket?! Det känns verkligen så!
December 9, 2001
Det är på tok för mycket... du borde ligga kring 40 sträcket... men det beror oxo på hur varmt du har inomhus... prova med att ta bort cpu-blocket och sätta dit det igen... Hm, hur är kopplingen på systemet??? pump -> cpu-block -> radiator eller pump -> radiator -> cpu-block....
November 12, 2002
hej du jag har HAFT samma problem som du har. min cpu värmen va på 60 grader och då sa ja ne det är nåt fel 🙂 så ja tog ut fläkten och cpu=processor. ja rensade fläkten totalt och sen satte ja på min stora fläkt brevid min cpu fläkt för attt den skulle torkas och samtidigt kylas ner sen sätter du kylpasta på cpu och under fläkten och sen sätter du på fläkten på cpu och sen är det bara köra på och min värma kom ner till 35 grader snacka om att det hjälpte mycket 🙂
August 18, 2001
JuLmUnD wrote: Jag tror at blocket är taskigt monterat..
Är de 55 direkt när du startar eller efter typ 15 min?
hur kan du ha en Idle temp på 29 grader?
Du har inte ditt grafikkort vattenkylt va?
Jag har en 1800+ @ 1667Mhz just nu och har en idle temp på 45 grader och full-load på 50 grader men då är ju grafikkortet också vattenkylt.
Det är ett slutet system utan tank.
August 18, 2001
JuLmUnD wrote: Ditt block presterar sämre än mitt sen ska jag även dra ner luftflödet i min burk så tempen lär gå upp då. Den är inte tyst nu, för chassit är inte helt klart än. Mäter du med extern mätare?
Nepp, jag liter på Abits moderkort..
klart att det kan mäta fel men inte så jävla grovt eller?
Vad har du för fläkt på din radiator?
January 13, 2002
jag får hoppas jag har mitt block fel, för jag pallar fan inte ha det runt 55 grader, det är lite för mycket, det sänktes endast 2 grader när jag drog upp fläkten från 5 till 12 volt och ljudnivån är rena åskan då ju.
Men ska nog gå hem till en kompis och låna lite AS3sen ska jag försöka fixa om lite. Men jag orkar verkligen inte pilla med slangarna idag! Jag är ju trött!
2 Guest(s)