August 18, 2001
JuLmUnD wrote: Jag tror absolut du ska dra åt skruvarna på ditt block.. Ta de försiktigt bara..
Men de tror jag iaf. Kan inte va nått annat. den ska ju hålla sig runt 40 max.
Hur ska man känna när gränsen är nådd då?
Jag har dragit åt lite efter att jag installerade det första gången, men jag märkte ingen skillnad..
December 28, 2001
Med min senaste setup.
Rumstemp ca 25-27°C
Vattentemp max 32.7°C
CPU full load 60°C
Detta var med maze2 och med detta kan jag se att blocket presterar 0.246°C/W vilket är riktigt uselt borde prestera 0.17.
Detta är on-die alltså den interna dioden och det är faktiskt så mycket som 20C högre än på mitt 8kha+ med luftflöde kring socketln.
August 19, 2001
Njal wrote: [quote=JuLmUnD]Jag tror absolut du ska dra åt skruvarna på ditt block.. Ta de försiktigt bara..
Jag har dragit åt lite efter att jag installerade det första gången, men jag märkte ingen skillnad..
De kan jag inte säga men de får du känna själv.
August 18, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=Njal][quote=JuLmUnD]Jag tror absolut du ska dra åt skruvarna på ditt block.. Ta de försiktigt bara..
De kan jag inte säga men de får du känna själv.
Får väl ta loss den nån dag och kolla kylpastan och tempsensorn och sedan skruva på allt igen
November 8, 2002
ankaret wrote: nu är detr väl något fel?
Min prolle är en 750@1263Mhz 1.92V. Den ligger på 55-57 grader, beroende på varvtalet på 120 mm fläkten på min radiator.
Min kylning består av, 1 Black Ice Extreme, Eheim 1048, Maze3 och ca 1.5 liter batterivatten och koolance älgdödarmedel.
Är det bara jag, eller är detta på jävligt tok för mycket?! Det känns verkligen så!
lol! älgdödarmedel? haha hur många har du i systemt som stör?
1 Guest(s)