July 14, 2004
Jag får inte på min Zalman CNPS7000A-AlCu på mitt MSI NEO K8N Platinum så att den får riktig kontakt.. Jag kom in i BIOS så jag kollade CPU tempen, den låg på 62 grader!!(jag har inte glömt kylpasta)
Jag har testat med de två "nipples"(någon sorts distanser) som följer med CPU kylaren, och fästanordningen som satt på moderkortet från början. Men har däremot inte testat med backplaten som följde med kylaren för den verkar vara lika som sitter på moderkortet..
Är det någon som kan hjälpa mig??
Tack på förhand
/robin
October 30, 2003
Aleban wrote: Jag får inte på min Zalman CNPS7000A-AlCu på mitt MSI NEO K8N Platinum så att den får riktig kontakt.. Jag kom in i BIOS så jag kollade CPU tempen, den låg på 62 grader!!(jag har inte glömt kylpasta)
Jag har testat med de två "nipples"(någon sorts distanser) som följer med CPU kylaren, och fästanordningen som satt på moderkortet från början. Men har däremot inte testat med backplaten som följde med kylaren för den verkar vara lika som sitter på moderkortet..
Är det någon som kan hjälpa mig??
Tack på förhand
/robin
Lita aldrig på BIOS tempen. Hade liknande problem där det stog 70 grader. Testade att installera AsusProbe och då var temperaturen 45 grader.
2 Guest(s)