October 21, 2004
hej undrar bara om man kan voltmodda så mycket som möjligt bara inte kortet blir för varmt?
ligger på 1.4 v på mitt gainward LE kort och det är bara 39 grader och full load 43 max.
Inte mer alltså, och undrar nu bara om jag kan öka rätt mycket till utan att nått händer? :bok: :cy: :blink: :bgrin:
October 28, 2004
Det tror jag inte..........., läste på ett annat ställe att kondensatorerna gick itu vid 1,5 V (eller var det 1,6V?, det var ett tag sedan jag läste det).
Jag kommer inte ihåg vilket märke det var på kortet heller.
? Hur i helsike kan du få ditt kort så svalt? Vattenkylning?
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
October 21, 2004
ElWeed wrote: Det tror jag inte..........., läste på ett annat ställe att kondensatorerna gick itu vid 1,5 V (eller var det 1,6V?, det var ett tag sedan jag läste det).
nae har 3 fläktar på det. Och arctic silencer kylning utan orginal fläkt och plasten. :bok: :eye: :bgrin:
March 10, 2003
ElWeed wrote: Det tror jag inte..........., läste på ett annat ställe att kondensatorerna gick itu vid 1,5 V (eller var det 1,6V?, det var ett tag sedan jag läste det).
skulle va bra om du kunde hitta den igen:) gällde det bara 6800LE eller även 6800GT? skulle va bra o veta eftersom jag har krämat en bra bit över 1.5v...
October 28, 2004
Sorry!
Det inlägget kommer jag med all säkerhet inte att hitta............... Det var på Sweclockers för många månader sedan. Vad jag kommer ihåg så gällde det 6800LE och förmodligen Leadtek (kan varit Gainward också).
Kondensatorerna sprack och det rann ut någon grå gegga sa dom...........
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
March 6, 2004
moddanrazer wrote:
skulle va bra om du kunde hitta den igen:) gällde det bara 6800LE eller även 6800GT? skulle va bra o veta eftersom jag har krämat en bra bit över 1.5v...
Har du spräckt 500Mhz på gpu:n ännu? (läste i en annan tråd att du försökte med det).
Hur långt kom du med minnet? Poäng i 3dmark?? 🙂
1 Guest(s)