October 7, 2004
djfrazz wrote: jag har låst up dom som jag sa ovan. men problemet är att de vill inte klocka up skiten.. fattar inte varför!! den vill bara köra i 300/700 varken mer elelr mindre, men om jag kör pipsen i normal läge så går det att klocka!
ocz jo ja vet de, men djfrazz ja undra om du kan låsa upp alla alltså till 16x1 vp 6?
anledningen till att du inte kan klocka kan vara värme eller/och mer volt till gpun eftersom gt kör 1.4v tror ja o LE bara kör 1.2 el 1.3
September 15, 2001
. wrote: [quote=djfrazz]jag har låst up dom som jag sa ovan. men problemet är att de vill inte klocka up skiten.. fattar inte varför!! den vill bara köra i 300/700 varken mer elelr mindre, men om jag kör pipsen i normal läge så går det att klocka!
ocz jo ja vet de, men djfrazz ja undra om du kan låsa upp alla alltså till 16x1 vp 6?
anledningen till att du inte kan klocka kan vara värme eller/och mer volt till gpun eftersom gt kör 1.4v tror ja o LE bara kör 1.2 el 1.3
Jag har inte försökt få up den i 16 Pipes o 6VP vet inte ens om jag lyckats ändra vpn alls då jag inte fattar så mycke av Rivatuner....
Och hur ändrar man V på gpun?! hur o var?
September 15, 2001
va menar du med om jag är seriös?? hittade en sida ska bara fixa ett pci kort imorgon som man måste ha för att kunna flasha skiten! http://www.mvktech.net/ där är länken om nån vill ha!!
August 16, 2002
djfrazz wrote: va menar du med om jag är seriös??
jag menade:
är du seriös eller?
du frågade nämligen efter länk till bios, och jag quotade det, men du märkte antagligen inte det... om det var ett skämt så är det väl jag som har dålig humor, men det var därför jag frågade om du var seriös...
March 14, 2004
keffing wrote: [quote=djfrazz]var hittar man bios? url? 😀
ne men vafan är du seriös eller?
Fan va äckligt!
March 10, 2003
hmm.. du verkar tyvärr ha problem med dina pipes:( att det inte går att klocka beror på att nån pipeline är defekt.. jag tror INTE att detta kan hjälpas utav en voltmod via BIOSet, men vill du testa det ändån så ladda hem detta: http://www.mvktech.net/index.p.....lecatid=49 och ladda "ur" din BIOS ur kortet och edita den med programmet och sen flasha in den nya.
det finns ett sätt så att du kan klocka kortet, genom en inställning i rivatuner.. sitter inte vid min datorn nu, men jag kan skriva det när jag kommer hem igen..vet dock inte hur stabilt det blir..
finns ett alternativ till.. avaktivera de pipsen som du öppnade nu, och öppna upp 4 andra, de kanske fungerar felfritt!:)
lycka till!
1 Guest(s)