November 7, 2002
Jag testade för några dagar sedan att instalera om mitt Windows för att få högre poäng men inte gjorde det någon skillnad inte.
Och det jag funderar över är om det kan ha gjort någon skillnad att när jag inte hade instalerat om körde med en 7200 varvs hårddisk och när jag instalerat om körde en 5400 varvs hårddisk? (Ville inte bli av med alla program och sånt)
January 8, 2001
kanske inte i verkligheten men i nåt slags prestanda mätningsprogram kanske....
om du inte vill installera om eller flytta ditt operativsystem till en ny hårddisk så får du en markant skillnad om du bara flyttar windows växlingsfil(swapfilen även kallad) till den disken. Man skall över huvud taget försöka ha swapfilen på en annan hårddisk än den som systemet ligger på, ger ganska fina prestandavinster när windows bestämmer sig för att swappa ut gammal dynga på disk!
April 26, 2002
PaPPa wrote: kanske inte i verkligheten men i nåt slags prestanda mätningsprogram kanske....
om du inte vill installera om eller flytta ditt operativsystem till en ny hårddisk så får du en markant skillnad om du bara flyttar windows växlingsfil(swapfilen även kallad) till den disken. Man skall över huvud taget försöka ha swapfilen på en annan hårddisk än den som systemet ligger på, ger ganska fina prestandavinster när windows bestämmer sig för att swappa ut gammal dynga på disk!
hur fixar man så swapfilen kommer på en annan disk då? jag har nu windows på en 7200 rpm disk, ska jag ändå flytta swapfilen till en annan partion av samma "fysiska" disk??? eller behövs inte det? skulle man vinna nåt prestandamässigt?
2 Guest(s)