September 19, 2002
Tjena boys!
Köpte en 8045 för ett par dagar sedan, och greppade en fet fläkt ur en låda. Den blåser väl gissningsvis mellan 30-50CFM nånstans... Det är en gammal nonamefläkt, så jag vet inga exakta värden, och den är utan varvtalsräkning.
Problemet(?) är att min 1800+(se sign) går i ca 42-43 grader idle då den är oklockad... Jag tycker personligen att den bör kylas bättre nu då min dator plötsligt gick från tyst & snäll dator till ett veritabelt monster när det gäller ljudnivå.
Nån annan med en likadan kylare som fått lägre/högre temps med likvärdiga processorer? Kanske någon som har nåt tips? Man kanske bör tjoffa dit en extra uppsättning distanser & kolla om problemet bottnar i för lågt tryck mot kärnan eller nåt i den stilen?
Alla tips & erfarenheter då det gäller denna kylare mottages mkt tacksamt.
[EDIT] Läste nåt om att vända fläkten skulle ge bättre resultat med denna kylare... Any thoughts? Ids inte börja skruva i dumburken just nu, tar det imorgon afton, men kunde vara bra att få nån feedback innan så man vet om det finns en liten chans att det gör skillnad överhuvudtaget.
1 Guest(s)