March 4, 2001
On 2001-11-03 17:24, MindRunner wrote:
e du säker på att dom ligger så lågt för på intels sida så står det attt alla över 600 har 100 bus o vissa nya har 133 bus.
Ja jag är säker, det e P3 som har en buss på 100 eller 133 vid 600mhz och uppåt. BTW så finns det 533 med 133 bus men det e P3..men ja jag är säker
December 22, 2000
att det skall finnas så många ytterst inkomptenta människor på detta forum trodde jag inte.
Bussen på intel celeron är fram till 850mhz modellen på 66mhz. har själv kört min celeron 566 med stepping cC0 i minst 112mhz buss.
Det är helt upp till moderkortet vilka buss hastigheter man kan köra.
Kolla upp en ny bios revision o se vad den för med sig. så länge som din processor känns igen så ska det inte vara några problem.
har du ingen möjlighet att ställa volten så långt som celeron-2 (alla celeron från 566) kräver kan detta lösas med en annan slot1-socket370 konverter där detta kan ställas.
December 27, 2000
lugn och fin dannzig, :>> du får lära dig att lägga på ett "filter"
det är ingen ide att mässa, folk blir inte bättre för det. :>
ingen kritik till ovanstående inläggs författare dock. utan mer i allmänhet.
angående celeron.. osv. är det inte 800Mhz:aren som är den första celeronen med 100bus? orka kolla upp det.. men jag tror det iaf. kan va så
sen så angående ditt BH - moderkort bry dig inte om vad som står i bios. det e bara blajja och manualer skall du ignorera totalt. det är bushastigheterna du skall kolla på. om du har en "66mhz" celeron så är det bra att ha många olika bushastigheter runt omkring 100Mhz bussen. så man kan tweaka fedt.
när det gäller "100mhz" celerons. så säger logiken ungeför samma sa som för 66mhz:arna fast då på en högre nivå.
typ runt 125 - 133 k?
1 Guest(s)