January 6, 2002
Klicka på Demo, långt ner på sidan!
http://www.intel.com/home/desk.....=354888183
Och jag som tyckte att MS överdrev i en undersökning som diskuteras här
:
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
December 19, 2000
Jag kan garantera er att det blir ingen 900% boost. Börja med att läsa testar runt om på nätet så ser ni.
Saken med "HYPERTHREADING" är du får lite bättre multitasking... d.v.s det går lite lättare att kör fler program sammtidigt som det nämdes inann.
Spel prestandan påverkas inte så avsevärt mycket.
November 7, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: Jag kan garantera er att det blir ingen 900% boost. Börja med att läsa testar runt om på nätet så ser ni.
Saken med "HYPERTHREADING" är du får lite bättre multitasking... d.v.s det går lite lättare att kör fler program sammtidigt som det nämdes inann.
Spel prestandan påverkas inte så avsevärt mycket.
Spelprestandan påverkas inte alls!!!!!
Det är omöjligt att HT ger ett spel bättre prestanda om spelet i fråga inte har stöd för HT vilket väldigt få spel har. Det kan dock bli bättre prestanda i vissa spel då det nästan alltid arbetar andra program i bakgrunden som tar datorkraft. Det ska dock vara väldigt få skilnader och gör nog mest skillnad på ett väl använt system med måna program installerade osv.
Så i min mening har båda rätt 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
July 14, 2002
En liten videosnutt om ämnet ifråga: http://www6.tomshardware.com/c.....ht-22.html
November 7, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy]Spelprestandan påverkas inte alls!!!!!
Det gör den visst...men inte så mycket.
Jag har själv sett det med egan ögon.
Vart??
Den sklilland jag har sett är bara den skillnad som är från prosessor till prosessor(slump). Det vill säga om programet inte har stöd för HT!!
Edit: Eller ok yterst liten skillnad!!!
December 19, 2000
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Det är omöjligt att HT ger ett spel bättre prestanda om spelet i fråga inte har stöd för HT vilket väldigt få spel har. Det kan dock bli bättre prestanda i vissa spel då det nästan alltid arbetar andra program i bakgrunden som tar datorkraft. Det ska dock vara väldigt få skilnader och gör nog mest skillnad på ett väl använt system med måna program installerade osv.
Precis...HT suger åt sig en del av jobbet som en cpu utan HT oxå skulle få jobba med. Det ger en lite skillnad i prestanda. Liten eller stor låter jag vara osagt men skillnad blir det.
Testade själv det i helgen oss en polare som handlat lite nya prylar..å det "BLEV" skillnad....men den var liten...inte precis så att man lev sugen på att uppgrader p.g.a HT 🙂
November 7, 2002
Naughtyboy_2000 wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Det är omöjligt att HT ger ett spel bättre prestanda om spelet i fråga inte har stöd för HT vilket väldigt få spel har. Det kan dock bli bättre prestanda i vissa spel då det nästan alltid arbetar andra program i bakgrunden som tar datorkraft. Det ska dock vara väldigt få skilnader och gör nog mest skillnad på ett väl använt system med måna program installerade osv.
Precis...HT suger åt sig en del av jobbet som en cpu utan HT oxå skulle få jobba med. Det ger en lite skillnad i prestanda. Liten eller stor låter jag vara osagt men skillnad blir det.
Testade själv det i helgen oss en polare som handlat lite nya prylar..å det "BLEV" skillnad....men den var liten...inte precis så att man lev sugen på att uppgrader p.g.a HT 🙂
Vart hade han köpt en P4 med HT???????????
Ja ALLA P4 3.06GHz har HT aktiverat från början men det är också den enda modellen som har det för tillfället. 😉
Naughtyboy testade ni lite allmän prestanda i Windows och ordentlig multitasking? Skulle vara intressant att se om det gör någon stor skillnad.
Angående spel med SMP stöd så är quake3 motorn en av de få som stödjer detta men stödet har inte fungerat på de senare dual plattformarna så jag vet inte riktigt hur det skulle funka med HT. Skillnaderna är ju dock minimala och förmodligen aldrig märkbara i vanlig användning.
November 7, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Ja ALLA P4 3.06GHz har HT aktiverat från början men det är också den enda modellen som har det för tillfället. 😉
Naughtyboy testade ni lite allmän prestanda i Windows och ordentlig multitasking? Skulle vara intressant att se om det gör någon stor skillnad.
Angående spel med SMP stöd så är quake3 motorn en av de få som stödjer detta men stödet har inte fungerat på de senare dual plattformarna så jag vet inte riktigt hur det skulle funka med HT. Skillnaderna är ju dock minimala och förmodligen aldrig märkbara i vanlig användning.
Quake 3 var ett av dom spelen som man märkte lite större skillnad när tomshardware testade 3,06 ghz HT och jämförde med en 3,06ghz med Ht avstängt.
Hmm i tomshardwares tester blev faktiskt prestandan negativt påverkad istället.. låter ju inte speciellt bra faktiskt men å andra sidan är det ju inga stora skillnader och framtida uppdateringar kan säkert optimera HT stödet i Q3 eller nya spel med denna grafikmotor. Iförsej står det inget om ifall de använder SMP kommandot i Q3 vilket ju är en förutsättning för att det ska funka bra. 🙂
2 Guest(s)