December 27, 2003
installerade i fredags en AC Silencer 64 TC, men den var helt värdelös. (fläkten låg idle på ca 800RPM, i load ca 1200 men ska gå upp till max ca 2000) 46 grader idle, under load startade datorn om (ja, jag rengjorde cpu och fläns noga, ja - jag installerade rätt. provade tom. ominstallation med Arctic Silver istället för MX-1). Provade att klippa bort termistorn, men då snurrade fläkten upp till 2800RPM, kylde bättre men lät som en gräsklippare! De kostar inte mer än 85:-, så vad kan man förvänta sig?
Det jag söker är alltså en kylare som inte är sämre än, eller låter lika mycket som, AMD stock. ska kyla en ocklockad A64 3500+
ska gärna inte vara för dyr, eller stor. har en chipset fläns som inte sitter så långt ifrån prollen (hade knappt utrymme kvar efter Silencern)
http://www.nuxpress.com/admini.....0SATA2.jpg
använder även alla DDR-slots
Funderar lite Alpine 64 och Gigabyte Neon Cooler 821MFK
kom med förslag!
October 16, 2004
Jag har org fläkt/kylfläns på min 3500+ winchester, oklockat låg jag på 27*C idle och klockat från 2200->2400 låg idle på 35*C i ett antec sonata. Så orginalet borde ju nästan duga, eller? Testa ställ ner volten på vcore om den är hög. Jag tror jag hade min org 1.35v typ...
2 Guest(s)