October 4, 2002
Förresten? Ger poängen en rättvis bild över prestandan på datorn?
Poängen är inte det viktiga för mig, men jag vill helst få ut så mycket prestanda som möjligt ur delarna som jag har betalat dyra pengar för (köpte allt när det var sprillans nytt och svindyrt... :bgrin:)
/Tobiaz
September 14, 2001
Du kan få mer. helt klart. Om du inte vill ändra hårdvaran får du gå på mjukvaran.
Senaste BIOS? Senaste DirecX (förutsatt att du kör windows) Senaste servicepack? Senaste detonator? Bästa inställningar?
Har du en massa skräp igång ibakgrunden?
Vad kör du för OS?
sånt spelar ganska stor roll.
October 10, 2002
Poängena säger nog inte allt för mycket om prestandan sist o slutligen. 3DMarken mäste bara hur snabbt processorerna hinner hantera grafiken. En sak som jag inte rikit förstår är vad du använder dig av för moderkort. Om det använder gamla 133 teknik o du har en xp 2000 processor??? Minnena blir ju åtm en flaskhals i de systeme! Sku ja nästan tro
October 4, 2002
Biosen e rätt ny... men ska kolla om det finns nån nyare...
Senaste Direct X har jag, eftersom jag har WindowsXP... (om jag inte har missat nåt nysläpp av typ 8.0000000000000001 :D)
Har absolut inte mycket skräp som kör i bakgrunden... E en erfaren datoranvändare och vet hur mycket det saggar ner datorn... 😀
Senaste Detonator (officiella 40.72) men dock inte service pack till XP... Förbättrar det prestandan mycket???
Tack för alla tips!
1 Guest(s)