February 21, 2003
EiN_BäVeR wrote: mjo vet att folk ska importera men men... liksom kommer juh gå på multum att ta igenom tullen och all frakt 🙁
vill köpa på nån butik i närheten så man kan returera det om man lyckas ;D
frakt behöver inte bli så farligt, beställde ett paket från usa, frakt på 100 spänn, vägde iofs inte så mycket men men...
vill man ha returgaranti så är det nog, som du säger, bäst att beställa härifrån sverige..
EiN_BäVeR wrote: liksom klockar 9800pro lika nice som vissa lyckats klocka 9700pro ?
nån som vet eller sett några testa det ?sen nån som vet vart man kan köpa 9800pro ? hittade ett kort på komplett ... men ska det kosta 5400 ? :/
Du kommer nog utan tvekan att överklocka GPUn på ett 9800 Pro högre än på ett 9700 Pro men minnena är nog hugget som stucket. Det är samma sorts minnen på de två modellerna så det är till stor del tur och otur vilket som överklockar bättre.
Tekniknörd som gillar att träna.
July 18, 2002
Förstår inte varför du vill köpa 9800 bara för att du vill ha högre poäng i 3dmark.
Du klarar dig lätt med 9700 om du vill spela spel.
Du vet att du blir typ lurar av 3dmark?, Dom vill ju att du ska köpa nya saker så att du kommer uppgradera hela tiden. Bah, skit i 3dmark. Vad tjänar du på det?, inget, absolut inget. Även om du får 2000 poäng så kan du iaf spela vilket spel som helst utan problem.
October 7, 2001
mmX wrote: Förstår inte varför du vill köpa 9800 bara för att du vill ha högre poäng i 3dmark.
Du vet att du blir typ lurar av 3dmark?, Dom vill ju att du ska köpa nya saker så att du kommer uppgradera hela tiden. Bah, skit i 3dmark. Vad tjänar du på det?, inget, absolut inget. Även om du får 2000 poäng så kan du iaf spela vilket spel som helst utan problem.
men jag kanske vill ha ett gäng till i fps...
sen my *s att man kan spela vilka spel man vill på en burk du får 2k poäng me... lycka till å lira Unreal2 på snygg graffe...
kan säga att det laggar skapligt mycket...
har juh 50-200 fps på min burk... tycker det är för lite så måste juh helt enkelt upgradera 🙂
köpa nya minnen kanske ger en kick oxå
July 18, 2002
wtf?
Kolla min sign, unreal 2 funkar bra på 1024x och allt på high. Då e det snarare dina drivisar som e fel på. 😕
Nåja, om du e så känslig och du tror att det e fel så köp 9800. Men hur kan du tycka att 50 fps e lite?, har du under 30 så e det lite svårt men så länge över det ~40 så funkar ju spelen. Är ju inga större problem.
Först och främst är det nästan alltid delade meningar kring vad som flyter och vad som inte flyter. Jag vet polare som är vana vid 30 fps i Q3 och blir förbannade när man säger att det inte flyter.. även om det är extremfall så kan jag bara säga en sak, ignorance is bliss.. 😀
Nä men är man van vid lägre FPS så är det för de flesta helt okej. Ser man dock ett system som pinnar på i 100+ då är det inte lika roligt längre.
Sen beror det ju också på vad man kör för grafikinställningar, dra på 1600x1200 med allt ögongodis du kan hitta så finns det ett par spel idag som går ned på knäna oavsett grafikkort.
Min åsikt är dock att ingen som har ett 9700 Pro har användning av ett 9800 Pro om man bara ska spela spe. Visst är pengar "not an issue" så är det ju alltid trevligt att vara på den säkra sidan men annars är det helt onödigt. Men vem hade tackat nej till ett... :bgrin:
January 7, 2003
mmX wrote: Förstår inte varför du vill köpa 9800 bara för att du vill ha högre poäng i 3dmark.
me nu är det så att man lätt blir manisk på saker och ting.
Jag önskar att jag aldrig gick in på NH och sweclockers - det har ju bara slutat med en massa spenderade pengar och trasiga grejer.
October 7, 2001
men det går knackigt när man har 40 fps... då sitter man där som ett ufo :/
liksom om en grabb sitter å spelar för att bli bra på en dålig burk sen blir han till en viss gräns... sen får han ny burk... så blev han 25% bättre bara för att han lirar med 125 fps i stället för 50-60
det där är sanning 😉
man blir bättre om det flyter på riktit...
sen är det mycket skönare att spela spela när dem flyter på som dem ska ... inte så skoj när man ser att spelet går ner i hastighet för att fpsen går ner till 40...
därför vill man byta upp sig 😉
eller köpa vattenkylning å klämma på kortet men då försvinner juh grantin...
February 19, 2003
Jag har en p4 som ligger på 3Ghz och minnen på 400Mhz. samt ett klockat 9700Pro och jag tycker att båda spelen jag vill lira nu (Ut2k3 och DF BlackHawkDown) laggar. jag får ligga på 1024 med höga inställningar i spelet. och det laggar väl inte direkt men det flyter fan inte. har testat med både Vsync och utan Vsync. Så fort jag aktiverar AA och AF så laggar det kraftigt även vid 2X 2X. och i 4X 8X har jag under 10 FPS. Har testat alla drivisar och alla möjliga inställningar.
DF BHdown känns som ett konstant stuttering, känns som att fpsen e ca 30 hela tiden men att spelet byter hastighet med jämna mellanrum på ca 10sec intervall. det e inte speciellt kul.
men enligt Bechmark är det inget som e fel över 5K i 3Dmark 2003 och över 15000 i 3Dmark 2001.
BLIR GALEN laggen försvinner inte äns i 640*480 med allt på det lägsta. men alla benhmark progg flyter på fint.
Så jävla depprimerande
Tur fan man kan dränka sina sorger med sprit.
Haha många sköna åsikter och förklaringar om detta måste jag säga. 😀
Nä men som jag sa tidigare, det man inte vet mår man inte dåligt av.
Det är samma sak med allting, du vänjer dig vid en viss sak och det behövs inte mycket för att man direkt ska märka skillnad om det ändrar sig. Man kan t.ex ta divx-filmer som jag såg mycket på förr i tiden, kvalitén var ju helt okej enligt mig även om det var olika från film till film. När man skaffade dvd-spelare och började se på DVD-filmer allt oftare då blev DivX och VHS som rena pesten.. har varken sett en DivX eller VHS-film på många månaders tid och nu börjar man se brister i DVD-formatet...
Allt detta är egentligen bara negativt för man blir mer och mer kräsen och det krävs nya grejer för dyra pengar hela tiden.. dock vet jag inte om det går att komma ifrån helt. Tror alla är lite på detta sättet men onekligen till olika grad. :bgrin:
2 Guest(s)