9800pro överklockning|Page 3|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
9800pro överklockning
Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
642897
June 11, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote:
har man klockat så har man sett artifrakturer :bgrin:

Tror inte alla har sett det även om de har klockat sina grafikkort.
Jag har klockat mina men uppenbarligen inte så mycket att det blivit artefakter eftersom jag aldrig sett några.

Inte för att det är relevant i denna tråden för den delen.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

FireStorm
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
643012
June 11, 2004 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

såg nu att aida32 och everest ser lika ut. kan det vara så att aida bytt namn till everest?

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
643119
June 12, 2004 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=peppe20]
har man klockat så har man sett artifrakturer :bgrin:

Tror inte alla har sett det även om de har klockat sina grafikkort.
Jag har klockat mina men uppenbarligen inte så mycket att det blivit artefakter eftersom jag aldrig sett några.

Inte för att det är relevant i denna tråden för den delen.

så du har inte ens försökt klocka max då? mesar dig med ATiTool eller? 😀

Tintin
Member
Medlem
643130
June 12, 2004 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote:

Otroligt vilka omogna inlägg du skriver. Och de där privatmeddelanden som du skickat mig var minst lika töntiga.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
643133
June 12, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Otroligt vilka omogna inlägg du skriver. Och de där privatmeddelanden som du skickat mig var minst lika töntiga.

...

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
643169
June 12, 2004 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var inte så omoget... Svara nu! laugh

Tintin
Member
Medlem
643178
June 12, 2004 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det var det med tanke på alla andra inlägg han har skrivit med dumma frågor som inte har med det att göra.

Är det förresten att "mesa" att använda sig av AtiTool? Det är ju ett program som alla andra.

Är det fel att oroa sig för att kortet ska gå sönder?

Ska man sitta och låta sig bli idiotförklarad för att man inte vet skillnaden på ett HiS r9800pro Ice-Q och ett vanligt r9800pro?

Tror inte det. Så jo, det var omoget, precis som nästan allt han skrivit till mig i trådarna och (utan att jag bett om det)i privatmeddelanden.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
643187
June 12, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Det där Everest var ett trevligt program....där fick man reda på mycket. Satt och hade för mig att jag hade cas2-minnen i datorn men det hade jag inte...:D

Min core var r350.

Du har väll inte ställt in det i bios säkerligen.

Death On Wings
Member
Medlem
643192
June 12, 2004 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Jo det var det med tanke på alla andra inlägg han har skrivit med dumma frågor som inte har med det att göra.

Är det förresten att "mesa" att använda sig av AtiTool? Det är ju ett program som alla andra.

Ska man sitta och låta sig bli idiotförklarad för att man inte vet skillnaden på ett HiS r9800pro Ice-Q och ett vanligt r9800pro?

Tror inte det. Så jo, det var omoget, precis som nästan allt han skrivit till mig i trådarna och (utan att jag bett om det)i privatmeddelanden.

1. Du får använda vilket program du vill och det är din ensak vilket du föredrar att använda, dock så tror folk att de är tuffa när de kör vissa program.

2. Att oroa sig att kortet går sönder är nog lite överdrivet höjjer du mhz med 10-20 i taget så har du inget att oroa dig för.

3. Nej det ska du inte, Man kan om det man tycker är intressant och vill lära sig om.

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
643194
June 12, 2004 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote:

för atitool kan man klocka alá auto

graffet går inte sönder..

jag frågade om ditt kort hade ice-q eller inte, om man har någorlunda kolla på grafik-korts marknaden så vet man vad ice-q står för.. iaf om man köper modellen utan så borde man kolla va de är först..

EDIT: detta är inte menat som "idiotförklaring" så sry om du ser de som de..

KheLdaR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
643265
June 12, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Man ska inte lita på everest fullt ut. Står att jag har 1.5 cas, hmm omöjligt?
Jag skulle inte lita på ngt program helt utan kolla själv på kärnan. Själv har jag 350.

Tintin
Member
Medlem
643404
June 12, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Så minnena måste man ändra manuellt i bios för att de ska köra på 2.0 istället för 2.5?

Satt och klockade min processor lite grann. Lät Prime95 stå på en timme och när jag kom tillbaks var datorn avstängd...:D
Gick inte att starta alls. Tog ett gammalt nätagg för att se om det var det som var felet och det var det...hehe...så nu sitter jag med ett jättegammalt nätagg som jag inte tror har så mycket kräm i så jag låter datorn köra i original tills jag infärskaffat nytt nätagg.

Sånt som händer men fan vad surt att lägga pengar på ett sådant 😛

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Death On Wings
Member
Medlem
643428
June 12, 2004 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Så minnena måste man ändra manuellt i bios för att de ska köra på 2.0 istället för 2.5?

Satt och klockade min processor lite grann. Lät Prime95 stå på en timme och när jag kom tillbaks var datorn avstängd...:D
Gick inte att starta alls. Tog ett gammalt nätagg för att se om det var det som var felet och det var det...hehe...så nu sitter jag med ett jättegammalt nätagg som jag inte tror har så mycket kräm i så jag låter datorn köra i original tills jag infärskaffat nytt nätagg.

Ja minnena ändrar du i bios. Låter väldigt otroligt att du bränt ett agg på det sättet, testa att byt igen och se om datorn går igång. Och när du klockar så kan du sitta och surfa en liten stund medans du kör prime och ta en titt på tempen lite då ioch då så den inte svettas till döds.

Tycker du ska läsa på lite om ämnet eller fråga en kompis hur man gör i stället för att chansa som du verkar göra. Finns en bra FAQ här på forumet som Fackamato har skrivit läs den.

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
643461
June 12, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Satt och klockade min processor lite grann. Lät Prime95 stå på en timme och när jag kom tillbaks var datorn avstängd...:D

när tempen på prollen överstiger den inställningen som är under voltinställningerna i bios (overheat protection) så stänger den av strömmen, för att få igång burken igen behöver man bara dra ur sladden tills dioderna släkts och sätta i kabeln igen så funkar de.. inte byta nätagg wink

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
643462
June 12, 2004 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Typ 425/720 sist jag maxade med arctic colling saken.

Tintin
Member
Medlem
643637
June 12, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:
Låter väldigt otroligt att du bränt ett agg på det sättet, testa att byt igen och se om datorn går igång. Och när du klockar så kan du sitta och surfa en liten stund medans du kör prime och ta en titt på tempen lite då ioch då så den inte svettas till döds.

Tycker du ska läsa på lite om ämnet eller fråga en kompis hur man gör i stället för att chansa som du verkar göra. Finns en bra FAQ här på forumet som Fackamato har skrivit läs den.

Mja det är klart jag kollar tempen emellanåt. Gick aldrig över 55° enligt MBM5.

Klocka processorn har jag gjort lite förr, har också läst Fakkahs guide.

peppe20 wrote:
när tempen på prollen överstiger den inställningen som är under voltinställningerna i bios (overheat protection) så stänger den av strömmen, för att få igång burken igen behöver man bara dra ur sladden tills dioderna släkts och sätta i kabeln igen så funkar de.. inte byta nätagg wink

Jag gjorde precis som du skrev innan jag bytte nätagg men det var som sagt stendött. Jaja, beställt ett nytt chassi med nätagg i(gamla chassit behövdes bytas ut oxå tyckte jag) http://www.datorbutiken.com/se.....XD2BLC-400
säkerligen inte bästa nätagget i men det duger nog åt mig....hoppas jag.

En annan skum sak som hände idag var att en hårddisk dog...skulle nog inte gått nära datorn idag känns det som 😛

Tråkigt att behöva köpa ny sådan också men jag beställde en sån också när jag väl var i farten. Fläktkontroller, chassifläktar och en Arctic Cooling till grafikkortet är också beställt. Eller jag ska beställa allt nästa måndag(inte i morgon) så jag får dem i tid till löning.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
643657
June 12, 2004 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin
Tror vi börjar komma lite offtopic :bgrin:
btw, du sa aldrig va ditt kort va klockat i..

Tintin
Member
Medlem
643675
June 12, 2004 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sant. Aningen offtopic...:D
Klockade grafikkortet till 406/705 men nu är det nere på original igen precis som prollen.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
643729
June 13, 2004 - 12:36 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Sant. Aningen offtopic...:D
Klockade grafikkortet till 406/705 men nu är det nere på original igen precis som prollen.

får hoppas de blir bättre med med fake ice-q då 🙂

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
644167
June 13, 2004 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

om man ska ha graffe kort i dessa dagar så köp ett Powercolor 9800pro kort för en billig peng,, sen köp en Arctic VGA silencer för 100 spänn,, då lär du kunna klocka tills du fått samma prestanda som ett XT 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 298
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL