April 20, 2002
peppe20 wrote:
har man klockat så har man sett artifrakturer :bgrin:
Tror inte alla har sett det även om de har klockat sina grafikkort.
Jag har klockat mina men uppenbarligen inte så mycket att det blivit artefakter eftersom jag aldrig sett några.
Inte för att det är relevant i denna tråden för den delen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 7, 2001
Tintin wrote: [quote=peppe20]
har man klockat så har man sett artifrakturer :bgrin:
Tror inte alla har sett det även om de har klockat sina grafikkort.
Jag har klockat mina men uppenbarligen inte så mycket att det blivit artefakter eftersom jag aldrig sett några.
Inte för att det är relevant i denna tråden för den delen.
så du har inte ens försökt klocka max då? mesar dig med ATiTool eller? 😀
April 20, 2002
peppe20 wrote:
så du har inte ens försökt klocka max då? mesar dig med ATiTool eller? 😀
Otroligt vilka omogna inlägg du skriver. Och de där privatmeddelanden som du skickat mig var minst lika töntiga.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Jo det var det med tanke på alla andra inlägg han har skrivit med dumma frågor som inte har med det att göra.
Är det förresten att "mesa" att använda sig av AtiTool? Det är ju ett program som alla andra.
Är det fel att oroa sig för att kortet ska gå sönder?
Ska man sitta och låta sig bli idiotförklarad för att man inte vet skillnaden på ett HiS r9800pro Ice-Q och ett vanligt r9800pro?
Tror inte det. Så jo, det var omoget, precis som nästan allt han skrivit till mig i trådarna och (utan att jag bett om det)i privatmeddelanden.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 31, 2001
Tintin wrote: Jo det var det med tanke på alla andra inlägg han har skrivit med dumma frågor som inte har med det att göra.
Är det förresten att "mesa" att använda sig av AtiTool? Det är ju ett program som alla andra.
Är det fel att oroa sig för att kortet ska gå sönder?
Ska man sitta och låta sig bli idiotförklarad för att man inte vet skillnaden på ett HiS r9800pro Ice-Q och ett vanligt r9800pro?
Tror inte det. Så jo, det var omoget, precis som nästan allt han skrivit till mig i trådarna och (utan att jag bett om det)i privatmeddelanden.
1. Du får använda vilket program du vill och det är din ensak vilket du föredrar att använda, dock så tror folk att de är tuffa när de kör vissa program.
2. Att oroa sig att kortet går sönder är nog lite överdrivet höjjer du mhz med 10-20 i taget så har du inget att oroa dig för.
3. Nej det ska du inte, Man kan om det man tycker är intressant och vill lära sig om.
December 7, 2001
Tintin wrote:
Är det förresten att "mesa" att använda sig av AtiTool? Det är ju ett program som alla andra.Är det fel att oroa sig för att kortet ska gå sönder?
för atitool kan man klocka alá auto
graffet går inte sönder..
jag frågade om ditt kort hade ice-q eller inte, om man har någorlunda kolla på grafik-korts marknaden så vet man vad ice-q står för.. iaf om man köper modellen utan så borde man kolla va de är först..
EDIT: detta är inte menat som "idiotförklaring" så sry om du ser de som de..
April 20, 2002
Så minnena måste man ändra manuellt i bios för att de ska köra på 2.0 istället för 2.5?
Satt och klockade min processor lite grann. Lät Prime95 stå på en timme och när jag kom tillbaks var datorn avstängd...:D
Gick inte att starta alls. Tog ett gammalt nätagg för att se om det var det som var felet och det var det...hehe...så nu sitter jag med ett jättegammalt nätagg som jag inte tror har så mycket kräm i så jag låter datorn köra i original tills jag infärskaffat nytt nätagg.
Sånt som händer men fan vad surt att lägga pengar på ett sådant 😛
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 31, 2001
Tintin wrote: Så minnena måste man ändra manuellt i bios för att de ska köra på 2.0 istället för 2.5?
Satt och klockade min processor lite grann. Lät Prime95 stå på en timme och när jag kom tillbaks var datorn avstängd...:D
Gick inte att starta alls. Tog ett gammalt nätagg för att se om det var det som var felet och det var det...hehe...så nu sitter jag med ett jättegammalt nätagg som jag inte tror har så mycket kräm i så jag låter datorn köra i original tills jag infärskaffat nytt nätagg.Sånt som händer men fan vad surt att lägga pengar på ett sådant 😛
Ja minnena ändrar du i bios. Låter väldigt otroligt att du bränt ett agg på det sättet, testa att byt igen och se om datorn går igång. Och när du klockar så kan du sitta och surfa en liten stund medans du kör prime och ta en titt på tempen lite då ioch då så den inte svettas till döds.
Tycker du ska läsa på lite om ämnet eller fråga en kompis hur man gör i stället för att chansa som du verkar göra. Finns en bra FAQ här på forumet som Fackamato har skrivit läs den.
December 7, 2001
Tintin wrote: Satt och klockade min processor lite grann. Lät Prime95 stå på en timme och när jag kom tillbaks var datorn avstängd...:D
Gick inte att starta alls. Tog ett gammalt nätagg för att se om det var det som var felet och det var det...hehe...så nu sitter jag med ett jättegammalt nätagg som jag inte tror har så mycket kräm i så jag låter datorn köra i original tills jag infärskaffat nytt nätagg.Sånt som händer men fan vad surt att lägga pengar på ett sådant 😛
när tempen på prollen överstiger den inställningen som är under voltinställningerna i bios (overheat protection) så stänger den av strömmen, för att få igång burken igen behöver man bara dra ur sladden tills dioderna släkts och sätta i kabeln igen så funkar de.. inte byta nätagg
April 20, 2002
Death On Wings wrote:
Låter väldigt otroligt att du bränt ett agg på det sättet, testa att byt igen och se om datorn går igång. Och när du klockar så kan du sitta och surfa en liten stund medans du kör prime och ta en titt på tempen lite då ioch då så den inte svettas till döds.Tycker du ska läsa på lite om ämnet eller fråga en kompis hur man gör i stället för att chansa som du verkar göra. Finns en bra FAQ här på forumet som Fackamato har skrivit läs den.
Mja det är klart jag kollar tempen emellanåt. Gick aldrig över 55° enligt MBM5.
Klocka processorn har jag gjort lite förr, har också läst Fakkahs guide.
peppe20 wrote:
när tempen på prollen överstiger den inställningen som är under voltinställningerna i bios (overheat protection) så stänger den av strömmen, för att få igång burken igen behöver man bara dra ur sladden tills dioderna släkts och sätta i kabeln igen så funkar de.. inte byta nätagg
Jag gjorde precis som du skrev innan jag bytte nätagg men det var som sagt stendött. Jaja, beställt ett nytt chassi med nätagg i(gamla chassit behövdes bytas ut oxå tyckte jag) http://www.datorbutiken.com/se.....XD2BLC-400
säkerligen inte bästa nätagget i men det duger nog åt mig....hoppas jag.
En annan skum sak som hände idag var att en hårddisk dog...skulle nog inte gått nära datorn idag känns det som 😛
Tråkigt att behöva köpa ny sådan också men jag beställde en sån också när jag väl var i farten. Fläktkontroller, chassifläktar och en Arctic Cooling till grafikkortet är också beställt. Eller jag ska beställa allt nästa måndag(inte i morgon) så jag får dem i tid till löning.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Sant. Aningen offtopic...:D
Klockade grafikkortet till 406/705 men nu är det nere på original igen precis som prollen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
4 Guest(s)