December 7, 2001
Snowman89 wrote: [quote=peppe20][quote=Snowman89][quote=peppe20]nån som vet hur många watt 9800pro respektive 9800xt spottar ut på coren?
undrar jag också, nån som har vågat flasha?
jag har flashat och kan göra fläkten på low utan artifacts 🙂
ahh, vilket bios? fick du tempsensor?
ja kör med his 9800xt bioset... fick inte overdrive tabben så ja vet inte :S
December 7, 2001
taffiz wrote: [quote=peppe20][quote=taffiz]JAG VÄNTAR PÅ MITT 9800PRO !
Tror ni man kan flasha den till XT ?
Club 3d 9800PRO 128 MB,,,,,
jodå de verkar som väldigt många av dom nya 9800pro korten går och flasha om pga typ alla har r360 kärna 😀
Fan vad skojj 🙂
typ, men man vill jue ha den lilla temp censorn 🙄 :bgrin:
February 9, 2004
peppe20 wrote: [quote=taffiz][quote=peppe20][quote=taffiz]JAG VÄNTAR PÅ MITT 9800PRO !
Tror ni man kan flasha den till XT ?
Club 3d 9800PRO 128 MB,,,,,
jodå de verkar som väldigt många av dom nya 9800pro korten går och flasha om pga typ alla har r360 kärna 😀
Fan vad skojj 🙂
typ, men man vill jue ha den lilla temp censorn 🙄 :bgrin:
Jo jag tänkte på det jag med!
Men det är fan inte värt ~1000:- extra för en liten tempsensor. Man kan ju fixa en egen...
February 9, 2004
x-per wrote: [quote=taffiz]har fått mitt kort.. Fick upp den i 407-353
Är det bra?
Ne det är knappast så högt tyvärr!
Ok, minnena och allt kokar. Vågar inte gå upp högre. Ska fixa kylflänsar på minnena. Räcker orginalkylningen långt? Hur känsliga är dom korten vad gäller värme?
Tilläggas bör att jag fick ett Connect3D istället för ett Club3D av nån anledning. Vilket kort är bäst? Bör jag klaga?
EDIT: Det är en R350 kärna =(
February 9, 2004
peppe20 wrote: [quote=taffiz][quote=HerrPutte]Nej, det är den "sämre" kärnan, r360 är vad man "ska" ha...
'
Om man ska klocka ja =)
nej, om man ska flasha
Ser du någon skillnad?
Flasha = Peta in ett XT bios som gör att kortet går högre än standard.
Klocka = Öka frekvensen med ett program.
Alltså, för att kunna flasha så måste själva kortet och dess komponenter palla den frekvensen ett XT kort har.
EDIT: Formulering.
EDIT 2: Orka ta bort kylaren.
December 7, 2001
taffiz wrote: [quote=peppe20][quote=taffiz][quote=HerrPutte]Nej, det är den "sämre" kärnan, r360 är vad man "ska" ha...
'
Om man ska klocka ja =)
nej, om man ska flasha
Ser du någon skillnad?
Alltså, för att kunna flasha så måste själva kortet och dess komponenter palla den frekvensen ett XT kort har.
ja men för att flasha _ska_ man ha ha r360 chippet, fast för å klocka behövs de inte mer än r350 🙄
February 9, 2004
peppe20 wrote: [quote=taffiz][quote=peppe20][quote=taffiz][quote=HerrPutte]Nej, det är den "sämre" kärnan, r360 är vad man "ska" ha...
'
Om man ska klocka ja =)
nej, om man ska flasha
Ser du någon skillnad?
ja men för att flasha _ska_ man ha ha r360 chippet, fast för å klocka behövs de inte mer än r350 🙄
Säker?
3 Guest(s)