December 7, 2001
Snowman89 wrote: [quote=peppe20][quote=Snowman89][quote=peppe20][quote=Snowman89][quote=peppe20]mitt kort kan klara minst 450 utan vmodd men behöver mer kylning 🙁 blir nog vatten+TEC om någon månad 😀
kan klara?
skit samma va de kan klara va klarar det?
så du säger att ja inte ska försöka klocka de så mkt som möjligt? va har du för klockar spirit egentligen? 😀
jo men de ja menar e att de e ju skit samma va dom kan klara för mitt kanske klarar 590 på gpun om ja kör flytande kväve o vmoddat kortet, du förstår hur ja menar?
ja menar du har samma kylning som jag och klarar högre mhz på coren, men jag begränsas pga värmen :s de är lite konsigt tycker jag :S
jo de e de ju men ja kanske har dragit åt skruvarna hårdare?
o sen så har ju ja gexcube o du his
jo ja har tänkt på de oxå, har du skruvarna stenhårt eller? 😀
November 18, 2003
peppe20 wrote: [quote=Snowman89][quote=peppe20][quote=Snowman89][quote=peppe20][quote=Snowman89][quote=peppe20]mitt kort kan klara minst 450 utan vmodd men behöver mer kylning 🙁 blir nog vatten+TEC om någon månad 😀
kan klara?
skit samma va de kan klara va klarar det?
så du säger att ja inte ska försöka klocka de så mkt som möjligt? va har du för klockar spirit egentligen? 😀
jo men de ja menar e att de e ju skit samma va dom kan klara för mitt kanske klarar 590 på gpun om ja kör flytande kväve o vmoddat kortet, du förstår hur ja menar?
ja menar du har samma kylning som jag och klarar högre mhz på coren, men jag begränsas pga värmen :s de är lite konsigt tycker jag :S
jo de e de ju men ja kanske har dragit åt skruvarna hårdare?
o sen så har ju ja gexcube o du his
jo ja har tänkt på de oxå, har du skruvarna stenhårt eller? 😀
nae ja skruvade så hårt att ja tyckte att de va rätt hårt fast inte stenhårt
November 18, 2003
passade på att förbättra de lite till med högre cpu klock, http://service.futuremark.com/.....k3=2815053
7266
February 9, 2004
Har beställt thermaltake VGA silencer och minneskylare.
Sen får vi se om jag orkar spänningsmodda eller ej.
Den verkar ju klocka bra fan! Aja, återkommer med resultat.
EDIT: Fick 5451pinnar i 3dmark 03 med GPU-414 MEM-364. Minnena klarar mer men jag orkade inte öppna fönstret och hålla på.
BTW. Varför kan inte jag skicka in mitt resultat till online grejjen på 3dmark 03?
December 7, 2001
taffiz wrote: Har beställt thermaltake VGA silencer och minneskylare.
Sen får vi se om jag orkar spänningsmodda eller ej.
Den verkar ju klocka bra fan! Aja, återkommer med resultat.EDIT: Fick 5451pinnar i 3dmark 03 med GPU-414 MEM-364. Minnena klarar mer men jag orkade inte öppna fönstret och hålla på.
BTW. Varför kan inte jag skicka in mitt resultat till online grejjen på 3dmark 03?
du borde få ca 1k mer poäng :S och varför inte köpa AC vga silencer? tror du måste regga/cracka för å kunna lägga upp resultat
March 11, 2003
NHOC_Frozen wrote: ni pratar mkt om att flasha r9800pro till xt blir det ngn pristanda skillnad ?
Inte värt att snacka om. Ibland kan man klocka lite högre, men det handlar ju inte om att det är som att få ett x800.
Är man bara intresserad av spelprestandan, så är det mycket jobb, för lite prestanda.
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=NHOC_Frozen]ni pratar mkt om att flasha r9800pro till xt blir det ngn pristanda skillnad ?
Inte värt att snacka om. Ibland kan man klocka lite högre, men det handlar ju inte om att det är som att få ett x800.
Är man bara intresserad av spelprestandan, så är det mycket jobb, för lite prestanda.
LOL.. Mycket jobb att se så att den är stabil i XT-frekvenser och sen flasha? Tar 20 minuter...
March 11, 2003
ocz wrote: [quote=denstore][quote=NHOC_Frozen]ni pratar mkt om att flasha r9800pro till xt blir det ngn pristanda skillnad ?
LOL.. Mycket jobb att se så att den är stabil i XT-frekvenser och sen flasha? Tar 20 minuter...
Fast när jag gjorde det på ett av mina 9800Pro, så ville det inte ens boota. Då fick man fram med PCI-kort och annat skräp. Länns det lönt, för att få några hertz mer? Inte lönt i min mening nu när de nya korten presterar så pass mycket bättre.
November 18, 2003
denstore wrote: [quote=ocz][quote=denstore][quote=NHOC_Frozen]ni pratar mkt om att flasha r9800pro till xt blir det ngn pristanda skillnad ?
Fast när jag gjorde det på ett av mina 9800Pro, så ville det inte ens boota. Då fick man fram med PCI-kort och annat skräp. Länns det lönt, för att få några hertz mer? Inte lönt i min mening nu när de nya korten presterar så pass mycket bättre.
hmm de låter konstigt, du måste ha flashat me fel bios, jag flashade o allt gick klockrent men vist de finns alltid en chans att de skiter sig o att de inte funkar, jag känade ca 1000poäng i 3dmark03
November 18, 2003
taffiz wrote: [quote=ntm][quote=Dracman]jag undrar om man kan flasha om 9600xt till något större
svar nej, men kanske till natt samre som 9600pro och 9600NP
till något större sa han 😀
man kan ju kanske flasha till 9600np o sen säga att man har de kort som klockar bäst av alla 🙂
February 9, 2004
Snowman89 wrote: [quote=taffiz][quote=ntm][quote=Dracman]jag undrar om man kan flasha om 9600xt till något större
man kan ju kanske flasha till 9600np o sen säga att man har de kort som klockar bäst av alla 🙂
hehe smart! Då kanske man kan slå rekord i 3dmark osv.
November 18, 2003
taffiz wrote: [quote=Snowman89][quote=taffiz][quote=ntm][quote=Dracman]jag undrar om man kan flasha om 9600xt till något större
hehe smart! Då kanske man kan slå rekord i 3dmark osv.
eller så flashar man sitt 9800pro till 9500 o sen låser man upp do m4 till pipesen till ett 9700 men 3dmark01 tror de e ett 9500 sen klockar man de till max o vips så ligger man 1 på orben 🙂
3 Guest(s)