February 20, 2004
Jag har en A-64 3000+ som jag har försökt klocka. Men den går inte att få stabil när jag försöker köra den i 210x10 och som det verkar när jag har läst på internet borde den klara av det utan större problem.
Moderkort är ett MSI neo-fis2r
Ram minne är KHX3200 - 512mb (2.2.2.5 @ 2,85v)
PSU Antec 380w
Har någon nått tips om hur jag ska lyckas få den stabilare?
July 3, 2003
vad är det som inte går att få stabilt??
förresten, så har jag läst, att det är faktiskt ganska svårt att klocka A64'or.... de e multilåsta har jag för mig..... förresten, så kan det ju helt enkelt va så att minnena inte klarar mer, men du kan ju prova öka spänningen på minnena, och kanske på prollen också, men var vaksam på tempen isf....
grafikkortet ska förresten inte kunna stoppa din klockning, den ska ju bara följa med i den klockfrekvens som moderkortet bestämmer....
om det inte hjälper, så skulle jag gissa att det är minnena som sätter stopp..... kanske du skulle kunna kolla om du kan få låna snabbare minnen av nån av dina polare??? leta då efter 3500 minnen eller nåt sånt.... men oavsett, kolla vem av dina kompisar som har snabbaste minnena, och så lånar du dem, och kollar om det är nån skillnad, då vet du iaf om det är dina minnen som sätter stopp....
testa annars att öka volten till minnena om det är för jobbigt att kolla det där med polarna....
2 Guest(s)