March 1, 2001
Hej! Tänkte klocka min data lite men vid 172 mhz fsb som ändå e ganska en ganska låg höjning från 166 mhz så krashade explorer vid uppstart å vid 175 blev det blue screen innan man ens kommit in i windows.
Är det prollen som e en amd barton 2800 som inte hänger med?
Minnena är pc3500 minnen och moderkortet skall ju stödja 200 mhz ddr fsb. Jag har ju läst om folk som klockat sin barton 2500 ordenligt mycket...
edit: minnena e synkade att gå i samma hastighet som cpun
datan i signatur
visse
January 8, 2003
Det bråkar som fan här med, när jag ändrar timingsen till bättre kan jag klocka dock men mina TwinMos orginal pc 2700 hänger inte med så då får man köra divider. 2,8v e max till minnena och 1,85v vcore e max å det är klent. Ändå kör min prolle på 2405 mhz utan å klaga. Sätter man timings till 2,5 får man memory failed men på 2,0 startar den. Ibland hör man memory test failed å ändå startar skiten, Iband startar inte den när man trycker utan får kall starta igen å då är det inga problem. Skit OC mobo kan man lungt säga.
June 27, 2002
WaLToN wrote: [quote=Redfaction]Skaffa Epox kort..då blir det andra bullar..
Hade ett 8RDA+ förut, tycker att det sög ganska hårt fick bara upp fsbn
i 194 mhz.....
Jaha tänkt på att alla moderkort inte är lika fast det är samma problem, de tär många som har problem med Abits kort när det gäller det också.:)
1 Guest(s)