September 18, 2002
Har precis fått hem min nya kyfläns + fläkt. Sillikon kylpasta medföljde, men jag valde ändå att köpa lite arctic silver 5 då denna kylpasta skall vara bra. FRågan är nu bara hur pass tunt det ska läggas på. Jag vet att man ska applicera pastan "lövtunt" men på vilket sätt rekkomenderar ni att man sprider ut den för att få ett jämt lager?
September 17, 2003
Fingret ska man väl vara försiktig då det ofta är ganska fett. Fett fungerar i sin tur inte särskilt bra med elektronik. Det kommer bättre överrens med mekanik. Bättre då att använda ett gammalt csnkort eller liknande. då får man ju dessutom ett reativt jämt & slätt tryck och fördelning på kärnan.
September 17, 2003
Redfaction wrote: Är det inte smartast att ha på pastan på flänsen istället för på cpun?
Nja, Man vill ju inte ha pasta över hela alltihopa. Å om man ska pricka rätt då så krävs ju en hel del uträkningar.
Man strävar ju alltid efter lagom mkt kylpasta på, för bästa resultat
man vill ju inte ha för lite kylpasta... men man vill nog inte ha för mycket heller då det med kan skapa problem.
July 3, 2003
Om man ska göra det rätt, enligt ArticSilver, så ska man applicera en liten klick kylpasta på processorn och sedan sätta på kylflänsen och låta flänsen pressa ut kylpastan över processorn i ett jämnt och bra lager. Kylpastan behöver inte vara över hela processorn tanke på att kärnan sitter i mitten.
1 Guest(s)