December 19, 2000
Tjenare uffe
Den bästa kylflänsen till ett Abit KT7A är svårt att säga, men en Taisol med deltafläkt upptill är en prisvärd kombination. Kanie Hedgehog är också ett bra alternativ med deltafläkt fast den är lite svårare att montera. Swiftech har släppt en ny variant, 462-modellen som presterar mycket bra, fast såvitt jag vet finns den inte i Sverige ännu och den kommer att landa på runt 7-800 kronor förmodligen. Men å andra sidan får man en kylfläns som heter duga.
December 19, 2000
vatten kylning är också ett bra alternativ till en Athlon Thunderbird på 1200 MHz. Thunderbirds är svåra att %-uellt få bra resultat med, framförallt pga värmeutvecklingen men även pga arkitekturen på processorn börjar nå sin gräns med dagens teknik. Det går att överklocka Thunderbirds ordentligt, även de högre modellerna som 1200 MHz, fast det krävs en hel del kylning. Peltierkit och en ordentlig vattenkylning skulle kunna ta din processor till nya höjder. Vi har haft exempel i nyheterna på Thunderbirds på över 1800 MHz :grin::grin::grin:
så visst går det
December 23, 2000
December 19, 2000
Hmm jag skulle vilja säga så här: du köper en taisol eller hedgehog beroende på hur mycket stålar du vill lägga, sen utrustar du den med en lämplig 60mm fläkt, här beroende på hur hög ljudnivå du kan stå ut med, förslag:
1. Delta, 38cfm 47dbA
2. Y.S. TECH 27CFM 36dB
3. Y.S. TECH 21CFM 28dB
December 23, 2000
2001-03-11 01:15, skrev p0w:
Hmm jag skulle vilja säga så här: du köper en taisol eller hedgehog beroende på hur mycket stålar du vill lägga, sen utrustar du den med en lämplig 60mm fläkt, här beroende på hur hög ljudnivå du kan stå ut med, förslag:
1. Delta, 38cfm 47dbA
2. Y.S. TECH 27CFM 36dB
3. Y.S. TECH 21CFM 28dB
Hoppa helst över Delta:n om du kan. Den låter för jävligt....skall byta ut min snart har jag tänkt mig.
1 Guest(s)