September 20, 2001
Fackamato wrote: [quote=Edvuld]Ska testa idag, Köpte 512Mb XMS3500... Får väll se... Jag kör 1,47@2,1 nu, men den postar men är inte helt stabil i 2250 för den blir varm som en get... Får se när den vänjer sig vid högre volt... 🙂
ner med multiplern på 8 och upp med fsbn 🙂
Will do 🙂 Måste göra rent mitt vatten nu, inte gjort på ett år, därför är det inte direkt så optimalt nu 🙂
February 19, 2003
mina winsys-filer blir korupta i fsb200 med twinmos winbond3200 minnen. jag trodde att de va nåt glapp i hd:n men om även du fått det så lär det ju snarare bero på nått annat.
börjar bli trött på att formatera och installa os som efter första uppstarten har korrupta filer i system32 katalogen. får väl testa att underklocka systemet o se om det blir bättre. funkar det då lämnar jag tillbaka skiten och köper ett ASUS kort. ASUS är så in i helvetes stabila att deras något höga pris lätt kan tolereras.
June 27, 2001
Jag kan köra stabilt med en fsb på 200, dock fick jag göra så att jag använde slot 1 och 3 för minnen i stället för 2 och 3 (som AMD rekommenderar i manualen). Bör också påpekas att spänning för för NB och RAM fick höjas 1 snäpp samt att det är NF7-S v1.2 och inte NF7-S v2.0 som jag har.
January 20, 2003
silke wrote: mina winsys-filer blir korupta i fsb200 med twinmos winbond3200 minnen. jag trodde att de va nåt glapp i hd:n men om även du fått det så lär det ju snarare bero på nått annat.
börjar bli trött på att formatera och installa os som efter första uppstarten har korrupta filer i system32 katalogen. får väl testa att underklocka systemet o se om det blir bättre. funkar det då lämnar jag tillbaka skiten och köper ett ASUS kort. ASUS är så in i helvetes stabila att deras något höga pris lätt kan tolereras.
Har nf7-s 2.0
kan köra 200x12 utan problem.
Kan köra ca 216x11,5 med surfning dock bangar det ur när jag spelade battlefield och fick sänka till nuvarande.
Kortet verkar stabilt och fint och jag använder twinmos orginal 512 minnen.
2.3.3.5.
March 5, 2002
silke wrote: var sitten SYSTEM TEMP som man kan se i "winbond hardware doctor" på NF7-s rev2 ? e det nord eller syd bryggan eller är det någon helt annan stans?
sitter i/runt om nordbryggan, annars kanske det är en extern tempmätare på moderkortet som mäter chassitemperaturen, men det har jag dock aldrig varit med om 🙂
2 Guest(s)