February 12, 2002
Står och väljer mellan dessa båda mk, vilket är bäst (har hört om en del strul med Abit -kortet)?? Tänkte klocka lite och övriga grejor är
Barton 2500+
Twinmos/Winbond PC3200 (1X512 till nästa lön o sedan 1 likadan till så att man kan köra dual)
Thermaltake Extreme Volcano 12
Det verkar som dom flesta kan komma upp till 200fsb, och detta bör man väl klara med i stort sett vilka minnen som helst (PC3200 givetvis), stämmer detta eller är jag ute o cyklar?
January 18, 2003
Det är nog ganska hugget som stucket vilken av dem du köper, båda klockar väldigt bra. NF7-S är väl Soundstorm-certifierat, det är väl det som skiljer dem åt egentligen. Mitt NF7-S har fungerat problemfritt iaf.
Det ska nog inte vara några problem alls att köra din 2500+ som en 3200+, har testat på tre processorer nu å samtliga har gått upp dit, en med marginell spänningshöjning (+0.05v)
September 19, 2002
December 6, 2002
September 17, 2003
April 20, 2002
Hur bra kylning behöver man för klockning till 3200+ egentligen?
Sitter här med kylningen jag fick till prollen och vågar inte klocka någonting eftersom tempen redan är högre än jag hoppas på(är väldigt försiktig).
BTW. Mitt NF7-s är det inget problem med heller. En uppdatering av bios är ju enkel och sen ska det inte vara några problem vad jag hört av alla dem jag pratat med som äger ett.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 5, 2003
megaman_k wrote: Båda korten fungerar bra med varit plus.
Abit kortet har ju den avancerade sydbryggan med bättre ljud medans Epox-kortet har diagnos-leds som visar vad datorn gör(otroligt skönt att ha vid klockning mm)
smaksak enligt mig.
Och AN7 har båda dom grejjerna 😀
Annars håller jag med Arne, Epox undervoltar saftigt och har lite svajjiga spänningar rent allmänt så de verkar inte vara ett så stabilt kort överhuvudtaget.
1 Guest(s)