February 13, 2001
Efter ett tags fixande så fick jag upp FSBn till 240Mhz med orginal chipset volt 1,6 och orginal DDR dimm volt 2,7. För att komma länge var jag ju tvungen att ändra chipset volten till max som är 1,7V. Jag körde i 240Mhz fortfarande. De tråkiga var att moderkortet dog =( Innan jag höjde chipset volten mätte jag hur varm SBn var utanpå och termometern gick då över 50c. Exakt vet jag inte för jag vart för ivrig när jag tänkte på 250FSB =) Troligen har SBn pajat när jag ändrade till 1,7V. NBn var ju varm men inte så att man brände sig på flänsen. Jag brände mig när jag kände på SB chipet =( Jag rekomenderar starkt att ha kylnig på SBn fast man kör lägre hastigheter. Känner mig så grrrrrr på mig själv för att jag inte orkade vänta tills jag fixat kylning på SBn.... Är huvudet dummt så får datorn lida Testade med Kompisens NF7-S kort innan jag testade mitt och det fick jag upp till 230FSB.... TUR att jag inte gick längre
=) Då hade jag blivit fattig =(
Körde med 1.2V inte 2.0.... Minnena satt i Dual DDR läge och minnes hastigheten var 2-2-2-5
February 4, 2002
Munken wrote: Ok så du rekomenderar att man köper en zalmanfläns på sbn också. Hmm, jo jag får väll göra det.
Joo sydbryggan blir också väldigt varm även vid ganska låg fsb Jag har själv inte fixat kylningen på sydbryggan på mitt Abitkort och just nu ligger jag och kör på endast fsb 190 Känner man på sydbryggan är den jäkligt varm Men jag ska ju självklart montera en kylare på den när jag orkar
August 10, 2002
Eftersom att jag har bytt ur min nb-fläns så kan jag ju ta den gammla nbflänsen och ta lite limm från zalmankylaren och trycker dit.
Kommer inte ihåg hur man skulle göra bara.
Det va ju två tuber. Jaja jag ska kolla deras hemsida.
En sak, kan det va farligt att köra hög memory spänning om man inte har ngn kylning? Jag köra 2,9v nu men i speedfan står det 3,04v.
Arne, hur högt har du fåt upp din barton nu?
Just nu har jag fått upp min i 3000+ stabilt, vcore 1,7 men står 1,65 i speedfan. 217 fsb. Men jag har ju inte den bästa kylningen.
August 17, 2001
Arne Anka wrote: [quote=Munken] Arne, hur högt har du fåt upp din barton nu?
Bara 2530mhz
Hrmpf...jag fick upp min i 2450 och är nöjd med det, eftersom det är svårt att säga nåt om barton innan man köper de så kan man ju knappast förvänta sig något, vissa kommer ju inte över 2300 så...
February 4, 2002
Marquzz wrote: [quote=Arne Anka][quote=Munken] Arne, hur högt har du fåt upp din barton nu?
Bara 2530mhz
Hrmpf...jag fick upp min i 2450 och är nöjd med det, eftersom det är svårt att säga nåt om barton innan man köper de så kan man ju knappast förvänta sig något, vissa kommer ju inte över 2300 så...
Jag drog i alla fall mitt nuvarande 3dmarkrekord med just bartonprocessorn
2 Guest(s)