June 9, 2003
ponera att jag vill införskaffa ett grymt billigt system. vad ska jag välja för delar?
det ska ju inte vara helt värdelöst heller. grejerna behöver inte heller vara avsedda för datorer. det finns en del paket har jag sett. Poseidon-paketet har ju testats här och verkade ganska bra.
hur översätter man lagom till engelska?
March 24, 2002
May 19, 2003
Skaffa en lagom tjock trädgårdsslang och ett vattenblock. Sen monterar du på trädgårdsslangen på en kran, andra änden på vattenblocket och likadant från vattenblockets andra anslutning tillbaks till slasken. Sen sätter du på kranen på kallaste och kör hej vilt. (Lite dyr vattenräkning men delarna är billiga) 😀
glemmy wrote: ponera att jag vill införskaffa ett grymt billigt system. vad ska jag välja för delar?
det ska ju inte vara helt värdelöst heller. grejerna behöver inte heller vara avsedda för datorer. det finns en del paket har jag sett. Poseidon-paketet har ju testats här och verkade ganska bra.
September 27, 2002
Ska det va billigt och bra så kanske en bra luftkylning är att rekomendera typ: http://www.whynoi.se/shop/prod.....ProdID=204
för 853:-
May 19, 2003
Thermaltake AquariusII är inget att satsa på. Det är som att slänga pengar i sjön. Den kyler lika bra som en lite bättre luftkylare för ca 300-400 kr. Har en själv. Visst är den tyst men inget prestandamonster precis.
glemmy wrote: ponera att jag vill införskaffa ett grymt billigt system. vad ska jag välja för delar?
June 9, 2003
det verkar svårt det här. men det blir radiator från tippen, "blockvirke" fixar jag på sommarjobbet, även slangar, anslutningar osv. pump är ett jobbigt problem. vill inte lägga ner massa pengar på en pump om det visar sig att systemet inte funkade så bra som jag tänkt. så försvinner tjusningen med nästan-gratis-vattenkylning.
November 19, 2002
Det finns ingen riktigt ord för "lagom" på engelska. Men om du ska fråga någon som talar engelska om vattenkylning så kan du säga "in my pricerange" t.ex.
1 Guest(s)