December 27, 2003
installerade för någon timme sedan en Arctic Cooling Silencer 64 TC (temperatur styrd). nu idlar datorn 45 grader, istället för 35-37 med standardkykaren (på A64 3500+). Jag vet att temperaturen kommer sjunka lite när kylpastan torkar, men skillnaden kan inte bli mer än några grader, eller?
Fläkten snurrar på i 1197 RPM, men jag tycker den borde öka hastigheten lite när den ligger på 45 grader, eller hur? kan man på något sätt öka hastigheten själv, på annat sätt än att ta bort termistorn? har provat SpeedFan, men det är redan inställt på 100% (blir ingen skillnad om jag sänker)
December 29, 2004
öhhm, är den instalerad korrekt då? Ny kylpasta, ordentligt rengjord osv.
Om den är värme styrd går det inte att ändra farten från dator. Men är den en vanligt 3-pins går det om moderkortet kan ändra spänningarna. Är den temp styrt med 3-pins kan du bara sänka (av förstående anledning).
January 12, 2003
Xenomorphed wrote: installerade för någon timme sedan en Arctic Cooling Silencer 64 TC (temperatur styrd). nu idlar datorn 45 grader, istället för 35-37 med standardkykaren (på A64 3500+). Jag vet att temperaturen kommer sjunka lite när kylpastan torkar, men skillnaden kan inte bli mer än några grader, eller?
Fläkten snurrar på i 1197 RPM, men jag tycker den borde öka hastigheten lite när den ligger på 45 grader, eller hur? kan man på något sätt öka hastigheten själv, på annat sätt än att ta bort termistorn? har provat SpeedFan, men det är redan inställt på 100% (blir ingen skillnad om jag sänker)
Det var konstigt jag har också en +3500 med AC Silencer 64 TC som jag köpte för 89:- på JMEDATA och fläkten snurrar i 700rpm med Cool 'n Quit aktiverat och ligger då på 37-29 C detta trots att jag inte har någon ventilation i burken.
2 Guest(s)