January 31, 2004
Många har rekomenderat Papst till mig, men även av märket Adda. Tyvärr så tror jag att stötte delen av dem har kollat på hemsidor, och inte testat själva hemma.
Jag har hört något om att Adda inte skulle vara så bra som siffrorna säger. Så jag undrar om någon har testat de två och kan förklara den egentliga skillnaderna (ex. om någon tjuter, kvalité, hållbarhet...etc.).
Om någon är missnöjd med någon av produkterna eller kanske bara någon modell som man skall akta sig för.
Jag letar trotts allt efter så extremt tyst luftkylning som bara är möjligt 😀
December 3, 2003
Tror inte man hör nån skillnad på dom om du inte testar respektive hemma i lådan om det var det du tänkte. Lite som att lyssna på en stereo i butiken, den låter knappast likadant hemma i vardagsrummet. =)
Lånar tråden en snabbis och undrar om den är någon som vet vilken sorts Adda 80mm som sitter i Lian Li PC60/65 lådorna standard? Kollade på nätet efter Adda fläktar och det fanns en del olika med olika dB och CFM.
January 31, 2004
Så nu har vi en ny kandidat!
Everflow
Vet nätt intill inget om dem (dvs. inget mer än vad som står i tråden.
Papst
Dyr j*kel, förmodligen betalar man en hel del för kvaliten men oxå för märket. Har fått komentarer att den vibrerar en del och om man skall köpa dem så skall man tänka på gummiupphängning...
ADDA
Har inte fått särskillt mycket kritik som jag tolkar som bra.
(mina tolkningar)
Har någon haft något problem med ADDA, Papst eller Everflow, så var vänliga att skriva vidare på tråden som i mina ögon börjar bli bra 🙂
1 Guest(s)